صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۸ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۶
معاون وزیر ارتباطات:‌

برنامه وزارت ارتباطات اتصال کسب و کارهای کوچک به بازار است

معاون اموردولت ، مجلس و استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اجرای طرح تکاپو از سال گذشته گفت: برنامه این وزارتخانه در حوزه کسب و کارهای نوپا، کمک به اتصال این کسب و کارها به بازار است.
کد خبر : 172716

به گزارش گروه اقتصادی آنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، مرتضی براری معاون امور دولت ، مجلس و استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهارمین همایش سراسری مدیران این وزارتخانه با اشاره به اینکه دولت اعتقاد دارد که حوزه ICT زیر بنای توسعه کشور است ، افزود : نخستین قانونی که در این دولت در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بود که نشان از توجه حداکثری به این بخش دارد.


وی با اشاره به اینکه در بخش ICT در چند سال گذشته بیش از 20 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است، تاکید کرد : شبکه انتقال در کل کشور بیش از 7 تا 10 برابر رشد داشته است به همراه توسعه شبکه فیبر نوری ، توسعه شبکه نسل 3 و 4 تلفن همراه و توسعه زیرساخت ها به مناطق روستایی و محروم از دیگر اقدامات انجام شده در چند سال گذشته است.


معاون اموردولت ، مجلس و استان های وزارت ارتباطات و فناوری به توسعه اینترنت در 25 هزار روستا و قرار داشتن 18 هزار روستا در برنامه اشاره کرد و گفت : مردم باید از اتفاقاتی که در این بخش افتاده است مطلع شوند و برای همین منظور مدیران استانی وزارت ارتباطات باید برای اطلاع رسانی این اقدامات و دستاوردها به مردم و مدیران بخش های مختلف در استان ها تلاش کنند .


وی توسعه جایگاه ادارات و مدیران استانی را یکی دیگر از دلایل توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور بیان کرد و در ادامه اظهار داشت : مدیران استانی باید رویکرد هوشمندانه و به همراه حل مسئله برای نظارت بر کمیت و کیفیت خدمات در استان ها داشته باشند و شاخص ها را نظارت کنند و آنلاین باشند تا تداوم خدمات در این مناطق دچار مشکل نشود.


براری با اشاره به اینکه زیرساخت های خوبی در استان ها بوجود آمده است و مهمترین محور برنامه ها در 2 سال گذشته استفاده حداکثری از این زیرساخت ها بوده ، افزود : حجم بازار این حوزه به شدت در حال رشد است و در پایان برنامه ششم توسعه به 3 برابر و از 39 هزار میلیارد تومانی به حدود 120 هزار میلیارد تومان می رسد .


وی تصریح کرد : در حال حاضر اقتصاد این حوزه از اقتصاد شبکه سخت افزاری به اقتصاد محتوا در حال تغییر شکل است و پیش بینی می شود در چند سال آینده بیش از 80 درصد این بازار مربوط به اقتصاد محتوا باشد و این به معنی یک فرصت برای تمام استان ها است .


معاون امور دولت ، مجلس و استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقتصاد محتوا را مبتنی بر نیروی انسانی ، نوآوری و کار آفرینی بیان کرد و اظهار داشت : برای ورود به این بازار به دو عامل زیرساخت و نیروی انسانی نیاز داریم که درهر دو مورد هیچ مشکلی در این استان ها نداریم و در حوزه زیرساخت ها این سرمایه گذاری بوسیله بخش خصوصی و دولتی انجام شده است و در حوزه نیروی انسانی هم بیش از 4 میلیون و850 هزار در کل کشور دانشجو داریم که این خود یک فرصت است و ابزار حضور در بازار فراهم است .


وی ویژگی اقتصاد محتوا را اتصال به بازار جهانی دانست و تاکید کرد : اگر ما در استان ها بتوانیم یک سرویسی را راه اندازی کنیم در ابتدا تمام بازار استان را داریم اما به دلیل اینکه موبایل تنها شبکه یکپارچه جهانی است می توانیم به بازارهای دنیا نیز به سادگی دسترسی داشته باشیم.


براری به طرح تکاپو به عنوان یکی از برنامه های توسعه کسب و کارهای نوآورانه در یک سال گذشته اشاره کرد و افزود : در سال نخست این دولت از 10 رویداد کارآفرینی در سال گذشته به 1600 رویداد کارآفرینی افزایش یافته است و در استان ها نیز که رویدادی برگزار نشده بود ، بیش از 800 رویداد برگزار شده است و هدف ما در این رویداد ها این است که دانشجویان ما با یک ایده و کسب و کار وارد جامعه شوند.


وی به نسل چهارم دانشگاه ها در دنیا نیز اشاره ای کرد و تاکید داشت : در این دانشگاه ها به جای فارغ التحصیلان ، کسب و کار و شرکت تحویل جامعه دهند و این سونامی کسب و کاری که در سال 2005 از آمریکا آغاز شده و 2008 به اروپا رسیده است و 2014 وارد تهران شده هنوز به استان ها نرسیده است .


معاون امور دولت ، مجلس و استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه ریزی این وزارتخانه برای اتصال کسب و کارهای کوچک به بازار خبر داد و تاکید کرد: طوری برنامه ریزی شده است که استان ها بتوانند به میزان جمعیت خود در تمام بخش ها مانند گردشگری ، کشاورزی و خدمات و استفاده از مزیت های منطقه خود به سهم بازار خود از این حوزه دست پیدا کنند .


وی تصریح کرد : با حضور بزرگان کسب و کار ها در استان ها ، در کسب و کارهای کوچک سرمایه گذاری می شود .


انتهای پیام/

ارسال نظر