صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۵ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

۳ طلا و ۲ برنز در انتظارکشتی فرنگی ایران در دوحه / رقابت با قزاقستان برای کسب عنوان قهرمانی

در روز دوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در دوحه قطر صبح امروز (یکشنبه) در سالن اسپایر، نمایندگان کشورمان در اوزان 66، 75، 80، 98 و 130 کیلوگرم به مصاف حریفان رفتند که سه نماینده کشورمان کسب مدال نقره خود را قطعی کردند و دو نماینده دیگر هم برای تصاحب مدال برنز به روی تشک می روند.
کد خبر : 17246

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، در وزن 66 کیلوگرم، محمد علی گرایی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 11 بر 6 از سد آسرور محی الدین اف ازبکستانی گذشت. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی و در یک کشتی زیبا مقابل دیمیو ژادرایف از قزاقستان با نتیجه 12 بر 10 پیروز شد و به دیدار پایانی رسید. وی در دیدار فینال به مصاف ریو هان سو قهرمان جهان (2013) و قهرمان بازی های آسیایی 2014 و حریف سعید عبدولی در این بازی ها، از کره جنوبی می رود.


در وزن 75 کیلوگرم پیام بویری در دور اول با نتیجه 8 بر صفر مقابل شریف بدر از قطر به پیروزی رسید. وی در دور دوم در حالی که 8 بر 2 از بین یانگ از چین عقب بود با اجرای فیتوهای متوالی با نتیجه 16 بر 8 پیروزی را از آن خود کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 6 بر 4 مغلوب آتابک عزیزبکوف از قرقیزستان شد و به دیدار رده بندی رفت. حریف وی در این دیدار دولت ژاکسیلیکوف از قزاقستان است.


در وزن 80 کیلوگرم یوسف قادریان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 4 بر یک جونی بیک اوتابیکوف از ازبکستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 6 بر 4 از سد جین هیوک کیم از کره جنوبی گذشت و راهی دیدار فینال شد.


در وزن 98 کیلوگرم مهدی علیاری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 3 بر صفر بیک سلطان محموداف از قرقیزستان را شکست داد. وی در دور سوم و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 4 بر یک مارگولان آسیمبیکوف از قزاقستان، قهرمان آسیا را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. حریف علیاری در دیدار فینال دی ژیائو از چین است.


در وزن 130 کیلوگرم بشیرباباجان زاده در دور نخست با نتیجه 4 بر یک مرات رامونوف از قرقیزستان را شکست داد، (رامانوف به دلیل مصدومیت به کشتی ادامه نداد) وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 8 بر صفر محمد ابراهیم از بحرین را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. باباجان زاده برای حضور در دیدار فینال به مصاف نورماخان تینالیف قهرمان بازی های آسیایی 2014 و دارنده مدال برنز جهان رفت اما با یک داوری یک طرفه و با یک اخطار با امتیاز یک بر صفر مغلوب این کشتی گیر شد و راهی دیدار رده بندی شد.


تیم ایران برای کسب عنوان قهرمانی تیم قزاقستان را پیش رو دارد و کشتی رودرروی پیام بویری با حریف قزاق و کشتی بشیر باباجان زاده مقابل حریف هندی در دیدار رده بندی و کشتی های فینال قادریان و علیاری مقابل حریفان چینی نیز نتایج مستقیمی بر حضور تیم ایران بر روی سکوی قهرمانی این رقابت ها خواهد داشت.


لازم به ذکر است در مسابقات سه وزن نخست رامین طاهری در وزن 71 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت، داود عابدین‌زاده در وزن 85 کیلوگرم به دلیل پارگی از ناحیه کشاله ران نتوانست به مسابقات ادامه دهد و پنجم شد و محسن حاجی‌پور با یک شکست مقابل حریف قزاق از دور رقابت‌های وزن 59 کیلوگرم حذف شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر