صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۲ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
دبیر انجمن رادیولوژی ایران:

لزوم افزایش نظارت در برگزاری دوره‌های بازآموزی/ دریافت وجه برای سونوگرافی توسط متخصصان زنان خلاف قانون است

دبیر انجمن رادیولوژی ایران عنوان کرد: برخی از متخصصان زنان برای انجام سونوگرافی از بیماران تعرفه اخذ می‌کنند که این کار کاملا خلاف قانون است.
کد خبر : 172337

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی انجمن رادیولوژی ایران، دکتر وحید کریمی، دبیر انجمن رادیولوژی ایران گفت: سطح خدمات رادیولوژی ارائه شده در کشور در مقایسه با استانداردهای جهانی از کیفیت بالایی برخوردار است و به جرات می‌توان گفت همه خدمات تعریف شده در تخصص رادیولوژی در کشورمان با سطح مطلوب ارائه می‌شود و متخصصان رادیولوژی در سراسر کشور حتی در مناطق مرزی حضور دارند و امورات تشخیصی را مدیریت می‌کنند.


وی افزود: طی چند سال گذشته در امور خدمات مربوط به سونوگرافی و آموزش آن درگیر مشکلاتی هستیم که متاسفانه این مشکلات سلامت جامعه را تهدید می‌کند.


کریمی ادامه داد: برخی از متخصصان زنان برای انجام سونوگرافی از بیماران تعرفه اخذ می‌کنند که این کار کاملا خلاف قانون است. انجمن رادیولوژی بارها از وزارت بهداشت خواسته است تا با تشدید نظارت اجازه بروز چنین تخلفاتی را ندهد، ولی در عمل همچنان متخلفان از بیماران وجوه غیر قانونی اخذ می‌کنند.


وی افزود: وزارت بهداشت گاهی بخشنامه‌هایی صادر می‌کند که نتیجه آن حذف رادیولوژیست‌ها از چرخه تشخیص و درمان است.


دبیر انجمن رادیولوژی ایران در بخش دیگری از سخنانش گفت: شرکت‌هایی نیز هستند که برای فروش دستگاه سونوگرافی اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی یک تا دو روزه می‌کنند و به بهانه ارائه مدرک سونوگرافی هزینه‌های هنگفتی از پزشکان متخصص دریافت می‌کنند که این کار خلاف قانون است.


کریمی گفت: در بازآموزی‌های رشته‌های تخصصی متاسفانه برخی از نبود نظارت سوء استفاده می‌کنند و مدعی می‌شوند که در کلاس‌های دو روزه و یا چند ساعته مدرک بین المللی سونوگرافی ارائه می‌کنند. این مساله نه تنها تخطی از قانون است به نوعی تمسخر و به ابتذال کشاندن علم و تخصص نیز محصوب می‌شود.


وی یادآور شد: از مدیر کل آموزش مداوم وزارت بهداشت درخواست داریم اجازه ندهند در دوره‌های باز آموزی از این موارد خلاف قانون اتفاق بیافتد، اگر بنا باشد برخی رشته‌های تخصصی با استناد به آموزه‌های محدود دوران دستیاری در حدود و اختیارات رشته‌های تخصصی دیگر وارد شوند با ایجاد هرج و مرج در امورات تشخیصی-درمانی بیماران آسیب‌های جدی مالی و جانی خواهند دید.


بر اساس این گزارش، سی و سومین کنگره سالیانه رادیولوژی از تاریخ 19 تا 22 اردیبهشت در محل همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر