صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
جهت تأمین نظر شورای نگهبان؛

وزارت کشور متولی صدور مجوز برای تجمع‌های امر به معروف شد

بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، وزارت کشور مجاز به صدور مجوز برای سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه امر به معروف و نهی از منکر شد.
کد خبر : 1723

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، نمایندگان جلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز - 15 بهمن‌ - و در جریان بررسی طرح "حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر" اعادهشده از شورای نگهبان، با اصلاح ماده 16 این طرح موافقت کردند.


براساس این ماده اصلاحی، وزارت کشور مجاز به صدور مجوز برای سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه امر به معروف و نهی از منکر شد.


براساس ماده 16 اصلاح شده؛ ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در این قانون ستاد نامیده می‌شود، به منظور هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، سیاستگذاری، تعیین اولویت‌ها، ترویج و آموزش، اقامه امر به معروف و نهی از منکر و اجرای سایر وظایف اقدام می‌کند.


همچنین در تبصره 1 این ماده آمده است وزارت کشور پس از کسب نظر ستاد، نسبت به صدور مجوز برای سازمان‌های مردم‌نهادی که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر قصد فعالیت دارند، اقدام می‌کند.


براساس تبصره 2 این ماده ستادهای استانی و شهرستانی می‌توانند درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی برای تجمع و راهپیمایی در موضوعات مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر را بررسی و در صورت تایید مراتب را جهت صدور مجوز حسب مورد به استانداری، فرمانداری یا بخشداری ارسال کنند. هرگاه مراجع یادشده بدون عذر موجه از صدور مجوز موضوع این تبصره و تبصره 1 استنکاف کنند، مستنکف مستوجب مجازات موضوع ماده 570 قانون مجازات اسلامی است.


در تبصره 3 این ماده آمده است ستاد موظف است اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص عفاف و حجاب را پیگیری کند.


براساس تبصره 4 این ماده؛ وظایف ستاد نافی مسئولیت‌های وزرا، مسئولان دستگاه‌های اجرایی ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری، رؤسای قوای سه‌گانه، مراجع قضایی و ضابطان دادگستری در ارتباط با آنچه در این قانون مقرر شده، نمی‌باشند.


به گزارش آنا، پیش این نمایندگان ستاد امر به معروف و نهی از منکر به عنوان متولی صدور مجوز تجمعات عنوان کرده بودند که با انتقادهای فراوانی روبه‌رو شد؛ در نهایت شورای نگهبان نیز به این ماده ایراد گرفت که در نشست امروز اصلاح شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر