صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۳ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

سرپرست دفتر ملی مقررات ساختمان: مشکل بخش ساخت‌وساز، سازماندهی کاردان‌ها و معماران است

سرپرست دفتر ملی مقررات ساختمان با تاکید بر اینکه 100 هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران هستند، گفت: خوشبختانه به لحاظ تعداد نیروی متخصص و مهندس بخش ساختمان مشکلی نداریم و معضلات موجود در امر ساخت و ساز به علت سازماندهی نشدن این افراد کاردان و معماران است.
کد خبر : 17193

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، منوچهر شیبانی در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه به اندازه کافی مهندس کارآمد در کشور وجود دارد، افزود: باید با سازماندهی و مدیریت این مجموعه کارآمد بخش ساخت‌وساز مسکن را ساماندهی و از همه ظرفیت‌های موجود مهندسان استفاده کنیم.


وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی بر تخصصی شدن و بهره‌گیری از افراد دارای صلاحیت در بخش‌ها تاکید دارد، تصریح کرد: بر همین اساس ما اجرای کامل مبحث دوم مقررات ملی ساختمان را خواستاریم چرا که در بخشی از آن بر انجام ساخت‌وسازهای مسکن توسط افراد دارای صلاحیت، کاردان،‌ معماران و افراد دارای پروانه اشتغال تاکید شده است.


شیبانی ادامه داد: مالکان و افراد سرمایه‌گذار در بخش مسکن یقینا اقدام به دوخت لباس چند صد هزار تومانی خود نمی‌کنند اما بر ساخت‌وساز ساختمان چند صد میلیاردی تاکید دارند در حالیکه ساخت همه بخش‌های ساختمان نیازمند تخصص بوده و اجرای آن از سوی سرمایه‌گذاران به تنهایی قابل پذیرش نیست.


مدیرکل دفتر نظام‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: این امر هیچ ارتباطی به بزرگ بودن و یا کوچک بودن ساختمان هم ندارد چرا که در سال‌های گذشته ما شاهد حوادث و آسیب‌هایی در ساختمان‌های کوچک بودیم که مشابه آنها را شاید کم‌تر بتوان در ساختمان‌های با طبقات بیشتر یافت.


وی تاکید کرد: در 2سال اخیر در یک پروژه تهران با 80 سانتی متر گودبرداری علاوه بر فرو ریختن ساختمان مجاور، 6 نفر از افراد مشغول به کار در پروژه ساخت‌وساز ساختمان کشته شدند که علت این امر به فاقد صلاحیت بودن و نا آشنا بودن مجری و سازنده با قواعد ساختمان باز می‌گردد.


شیبانی درباره جلسه اخیر شورای شهر تهران درباره تغییرات مبحث دو مقررات ملی ساختمان نیز اظهار کرد: جلسه شورای شهر مشورتی بوده و پیش‌نویس تغییرات مبحث دو مقررات ملی ساختمان نیز اولیه است که قطعا پیش‌نویس‌های تکمیلی برای مشاهده مردم منتشر خواهد شد.


سرپرست دفتر ملی مقررات ساختمان با تاکید بر اینکه هنوز تصمیمی در این جلسه نهایی نشده است، عنوان کرد: مهندسان، معماران و کسانی که پتاسیل شرکت در امور اجرایی بخش ساختمان را در خود می‌بینند، ‌می توانند برای دریافت پروانه اشتغال اقدام کنند و هیچ منعی در این باره وجود ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر