صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۸ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۶
در گفت‌وگو با آنا؛

نعیم سعداوی: مشکلات متعدد مانع آسیایی‌شدن فولاد شد/ خیلی مفت دو امتیاز به نفت دادیم/ نظری درباره عملکرد کی‌روش ندارم

سرمربی تیم فولاد خوزستان گفت: بدشانسی‌ها در استفاده از فرصت‌های گلزنی در خیلی از دیدارها، مصدومیت و محرومیت‌های بدموقع، اشتباهات سهوی و تاثیرگذار داوران و حتی تصمیم‌گیری‌های غلط من سرمربی در چیدمان تیم باعث شد آسیایی نشویم.
کد خبر : 171720

نعیم سعداوی درباره تساوی تیمش در خانه نفت‌تهران به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «ما به رغم آنکه در این بازی چند بازیکن شاخص خود از جمله عبدالله کرمی و ماتیاس چاگو را در اختیار نداشتیم، به طور ناگهانی با مصدومیت میثم دورقی و یوسف وکیا هم مواجه شدیم تا دست‌مان خالی‌تر از همیشه شود اما باز هم نمایش قابل قبولی داشتیم و در پایان با وجود شایستگی برای کسب حداکثر امتیازات بازی، یک امتیاز گرفتیم.»


وی افزود: «ما از هر جهت برای پیروزی در بازی با نفت برنامه‌ریزی کرده بودیم. نیمه اول بازی متعادل بود و هر دو تیم موقعیت‌هایی ایجاد کردیم که سهم هر تیم یک گل بود. در نیمه دوم با شناخت بیشتری که از نحوه بازی نفت‌تهران پیدا کردیم، تلاش کردیم تا برنده شویم و قبل و بعد از رسیدن به گل تساوی فرصت‌های مناسبی را ایجاد کردیم اما در زدن ضربات آخر خیلی خوب عمل نکردیم و در مواقعی شانس هم با ما یاری نکرد تا خیلی مفت به‌جای 3 امتیاز تنها به یک امتیاز بسنده کنیم.»


سرمربی فولاد خوزستان خاطرنشان کرد: «ما چه در بازی با نفت تهران و چه هفته پیش مقابل سپاهان اصفهان تیم برتر میدان بودیم و با بی‌دقتی به حریفان اجازه دادیم که یک امتیاز بگیرند. این بی‌دقتی هم در خط دفاعی و هم در خط حمله بود که نباید به سادگی گل می‌خوردیم و در سمت مقابل مهاجمان باید قدر فرصت‌هایی که داشتند را می‌دانستند تا با 6 امتیازی که از این بازی ها به دست می‌آوردیم حتی امیدوار به کسب سهمیه هم باقی می‌ماندیم.»


او یادآور شد: «جا دارد از هواداران تیم نهایت تشکر را داشته باشم که در این دو بازی خارج از خانه ما را حمایت کردند و نگذاشتند در اصفهان و تهران تنها باشیم. امیدوارم با حمایت آنها در 3 بازی بعدی هم نمایش قابل قبولی داشته باشیم و البته بتوانیم 9 امتیاز باقی‌مانده را بگیریم تا در جایگاه بهتری قرار بگیریم.»


سعداوی درباره دلایل افت فولاد‌خوزستان در نیم‌فصل دوم اظهارداشت: «ما دلایل متعددی برای نتیجه نگرفتن در نیم فصل دوم داریم. متاسفانه تیم در نیم‌فصل تقویت نشد. بدشانسی‌ها در استفاده از فرصت‌های گلزنی در خیلی از دیدارها، مصدومیت و محرومیت‌های بدموقع، اشتباهات سهوی و تاثیرگذار داوران و حتی تصمیم‌گیری‌های غلط من سرمربی در چیدمان تیم و تعویض‌هایی که در طول بازی‌ها انجام دادم، باعث شد تا در کسب نتیجه لازم به مشکل بخوریم. درغیراین‌صورت فولاد می‌توانست سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به‌دست آورد.»


وی ادامه داد: «علاوه بر این‌ها بحث مشکلات مالی که بیشتر تیم‌های لیگ برتری با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند تا حدودی در تیم فولاد هم وجود داشت و بازیکنان با تمرکز لازم نمی‌توانستند به مصاف حریفان خود بروند. اگرچه مدیران باشگاه حداکثر تلاش خود را برای موفقیت تیم انجام دادند و تلاش کردند تا موفق شویم ولی فشار مالی زیاد است و زحمات هیات مدیره باشگاه به طور کامل جوابگوی نیازهای تیم فولاد نبود.»


سرمربی فولادخوزستان تاکید کرد: «به‌رغم همه مشکلاتی که به آنها اشاره داشتم باید به این نکته اشاره کنم که ما با همه وجود تلاش کردیم برابر سپاهان و نفت‌تهران برنده شویم که اتفاقات فوتبال باعث شد تنها یک امتیاز از هر مسابقه بگیریم اما در بازی های باقیمانده حداکثر تلاش خود را خواهیم کرد تا رتبه‌ای بهتر از جایگاه فعلی‌مان به‌دست آوریم.»


او در مورد اینکه تا چه زمانی با فولاد خوزستان قرارداد دارد و فصل بعد در این تیم می‌ماند یا نه، بیان کرد: «قرارداد من تا انتهای فصل است و در حال حاضر تمام تمرکزم روی این موضوع است که فولاد بتواند در انتهای فصل رتبه‌ای تک رقمی را به‌دست آورد. بعد از پایان فصل درباره فصل آینده تصمیم خواهم گرفت.»


سعداوی در ادامه گفت‌وگو با آنا، در خصوص برنامه‌های تیم ملی فوتبال و اعتراض باشگاه‌ها در لیگ شانزدهم که باعث اختلاف کی‌روش با برخی مربیان شد، تصریح کرد: «تیم ملی در جریان رقابت‌های لیگ شانزدهم ماموریت ویژه‌ای داشت و می‌خواست تا به جام‌جهانی صعود کند. این اتفاق تا حدود زیادی میسرشده و به احتمال زیاد تیم ملی ایران بار دیگر در جام‌جهانی حضور خواهد داشت. در این میان وقفه‌های طولانی در لیگ رخ داد که به ضرر بیشتر تیم‌ها شد و از کیفیت مسابقات کاست.»


وی یادآور شد: «همه می‌دانند که تیم‌ملی فوتبال در اولویت است و موفقیت آن ارزش زیادی دارد اما فوتبال ایران نیاز به این دارد که با برنامه‌ریزی مناسب و مدون فضایی حاصل شود که رقابت‌های لیگ برتر با تعطیلی‌های طولانی مواجه نشود. این موضوع باعث بی‌انگیزگی بازیکنان می‌شود و آنها را از تب و تاب مسابقات می‌اندازد. امیدوارم ساختار رقابت‌های لیگ ما به‌گونه‌ای در فصل بعد چیده شود که از کیفیت بازی‌ها کاسته نشود و تیم‌ها در شرایطی یکسان به دیدار هم بروند.»


سرمربی فولاد خوزستان با اشاره به عدم موفقیت تیم‌های باشگاهی ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: «هیچ کدام از تیم‌های ایران در سال‌های اخیر نتوانسته‌اند جام قهرمانی را بالای سر ببرند و این برای فوتبال ایران مناسب نیست. باید دغدغه‌های مالی حل شود و در کنار آن با استراتژی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت فضایی حاصل شود که تیم‌ها رشد قابل توجهی داشته باشند اما وقتی هیچ مدیری یقین ندارد که فصل بعد هم در باشگاه می ماند، وقتی همه سرمربیان از حضور در جایگاه خود مطمئن نیستند، نمی توان با اعتماد به‌نفس کافی کار کرد.»


او افزود: «با تغییرات گسترده و فراهم نکردن تمامی امکانات هماهنگی لازم در یک باشگاه شکل نمی‌گیرد و برای همین هم ما در سطح آسیا نمی توانیم بهترین نتیجه را بگیریم. اگر نظم به باشگاه‌ها برگردد و همه اعضای آن این حس را داشته باشند که ثمره تلاششان دیده می‌شود بدون تردید می‌توانیم به موفقیت و قهرمانی در آسیا امیدوار باشیم چون خروجی خوبی را شاهد هستیم.»


سعداوی درباره اینکه تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش از لحاظ فنی به سود فوتبال ایران می‌داند یا نه، گفت: «به‌نظرم در این زمینه بهتر است دست‌اندرکاران حرف بزنند و تصمیم‌گیری های لازم را فدراسیون فوتبال انجام دهد. من بهتر می‌بینم درباره جزئیات کاری سرمربی تیم ملی حرف خاصی نزنم و اظهارنظر فنی را به دوستان دیگر واگذار کنم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر