صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۸ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۶

سؤالی که حاجی بابایی از پاسخ به آن طفره رفت و جمع خبرنگاران را ترک کرد/ حضور 5 نامزد از جمنا برای جلب توجه آرا مردم و تنوع انتخاب آنهاست

حمیدرضا حاجی‌بابایی که امروز در ستاد انتخابات کشور و در جمع خبرنگاران از شعار خود مبنی بر شفافیت سخن گفت، از پاسخ به این سؤال که «آیا در مجلس دهم به تحقیق و تفحص از شهرداری رأی دادید یا خیر؟» طفره رفت و جمع خبرنگاران را ترک کرد.
کد خبر : 171668

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر سابق آموزش و پرورش در دولت دهم با بیان اینکه «ناکارآمدی برنامه‌ها و نادیده گرفتن مردم در مدیریت اجرایی کشور دو حلقه مفقوده در کشور است»، تصریح کرد: مردم با تمام قدرت در صحنه مدیریت فرهنگ و اقتصاد کشور حضور ندارند، ‌این در حالی است که مدیریت کشور حتما باید مردمی شود در همین راستا نیز من نام دولت خود را «دولت کارآمد و مردمی» قرار دادم.


وی با تأکید بر اینکه «باید برای ایجاد رقابت در کشور حلقه مدیریت‌ها عمومی شود» خاطرنشان کرد: مردم باید در جریان همه امور قرار بگیرند و مسئولان نظام نیز باید حتما در خانه شیشه‌ای حضور داشته باشند.


حاجی بابایی در پاسخ به سؤال خبرنگار آنا درباره اینکه «آیا حضور پنج نامزد در انتخابات برای افزایش فشار بر روحانی است»، گفت: حضور پنج نفر از سوی جمنا برای توجه به آرای مردم و تنوع برای انتخاب آنهاست.


این نماینده مجلس با بیان اینکه «ایرانی بزرگ با مردمی بزرگ داریم که باید این مردم را جهانی کنیم»، اظهار کرد: باید در صحنه بین‌الملل به عنوان کشوری قدرتمند ضمن تعامل بر اساس عزت، حکمت و مصلحت، تعامل دوجانبه و چندجانبه داشته باشیم.


حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه «نمی‌شود کشور را جناحی و سیاسی اداره کرد»، گفت: همه کسانی که دارای قدرت کار هستند باید وارد شوند و تلاش کنند.


وی تصریح کرد: من نه تنها سیاه و سفید نمی‌بینم بلکه برای انسان‌ها براساس شاخص‌های انسانی، دینی و ملی احترام قائل هستم.


این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه «22 اولویت برای برنامه‌ریزی در کشور دارم»، به جزئیات برنامه‌های خود پرداخت و اقتصاد کلان، بودجه، نظام پولی و مالی،‌ خصوصی‌سازی و مناطق آزاد، توازن منطقه‌ای، آموزش عالی، سیاست خارجی و هدفمند یارانه‌ها را از جمله اولویت های خود برای برنامه ریزی در دولت یازدهم عنوان کرد.


حاجی بابایی در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «آیا قرار است به نفع فردی به جز آقای رئیسی کناره‌گیری کنید؟»، خاطرنشان کرد: جمنا در اطلاعیه خود بیان کرد که به پنج کاندیدا رسیده است و هر پنج کاندیدا، کاندیداهای اصلی هستند. هر کس که بتواند بعد از مناظره ها آرای اول را داشته باشد، قطعا باید بماند و مورد حمایت واقع شود.


وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره عملکرد دولت یازدهم با تأکید بر اینکه «همه دولت‌ها دارای نقاط مثبت و منفی هستند»، خاطرنشان کرد: چنانچه دولت یازدهم را دولتی موفق می‌دیدم که می‌تواند موانع اقتصادی موجود در کشور از جمله اشتغال را حل کند، قطعا آن را تایید و به او کمک می‌کردم اما امروز خیلی روشن است که دولت در دستیابی به اهداف خود موفق نشده است.


حاجی‌بابایی ادامه داد: معتقدم که می‌شود به جای 700 هزار شغل در کشور با 770 هزار میلیارد تومان تا مرز یک و نیم میلیون شغل سالانه ایجاد کرد.


این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: با روند فعلی نرخ 12.6 دهم درصدی بیکاری ممکن است افزایش یابد. همچنین با توجه به تزریق 40 هزار میلیارد تومان صکوک و اوراق در پایان سال 95 امروز تورم دو رقمی شده و رشد تورم طی دو ماه آینده پیش روی ما خواهد بود.


وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره توصیه رهبری به احمدی‌نژاد درباره عدم حضور در انتخابات تأکید کرد: ملاک و معیار در کشور سخن رهبری است.


حاجی بابایی در انتهای جلسه پرسش و پاسخ و در جمع خبرنگاران از پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید «با توجه به اینکه یکی از شعارهای شما برای انتخابات ریاست جمهوری شفافیت و پاسخگویی مسئولان است، به لایحه تحقیق و تفحص شهرداری، رأی مثبت دادید یا خیر؟» جوابی نداد و با سرعت از جمع خبرنگاران خارج شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: جمنا
ارسال نظر