صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۶

کد بازی کامپیوتری برای امنیت اسکناس عجیب کانادا + ویدئو

بانک مرکزی کانادا در یکصدوپنجاهمین سالگرد تأسیس کنفدراسیون این کشور، اقدام به چاپ اسکناس تازه‌ 10 دلاری با شکل و امنیتی عجیب کرده است.
کد خبر : 171586

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌ نقل از CNET، این‌ روزها روش‌های مختلفی برای حفظ امنیت اسکناس‌ها و اوراق بهادار طراحی شده است که هر کدام به‌تنهایی می‌تواند امنیت بالایی ایجاد کند و استفاده ترکیبی از آنها نیز به‌ معنی تضمین امنیت برای اسکناس است. در این شرایط بانک مرکزی کانادا اسکناس تازه‌ای را طراحی و چاپ کرده است که در کنار هولوگرام، تصاویر تغییر شکل‌دهنده، جوهر برجسته و قطعات پلیمری شفاف، یک کد کامپیوتری قدیمی نیز در آن گنجانده شده است.


تصویر و مشخصاتی که وب‌سایت بانک‌مرکزی کانادا از اسکناس تازه منتشر شده است نشان می‌دهد که کد بازی کامپیوتری Konami (تصویر زیر) نیز به مجموعه ضد جعل این اسکناس افزوده شده است.



اینکه به‌ چه دلیل مسئولان بانکی کانادا این کد مضحک و بی‌فایده را به اسکناس خود افزوده‌اند و چه تناسبی میان یک رمز برنامه‌نویسی ژاپنی قدیمی و 150‌مین سالگرد تأسیس کنادا وجود دارد، هیچ مشخص نیست اما اسکناس 10 دلاری تازه، یک بازار مکاره از نمادهاست که مشخص نیست کدام یک‌ اهمیت خاصی دارد.


چهار پرتره که از بنیانگذار کانادا تا نخستین رئیس پارلمان زن و یکی از بومیان پیشگام این کشور بر این اسکناس نقش بسته‌اند و تصاویر ساحل اوقیانوس اطلس، مرغزارهای سرسبز کانادا، سواحل زیبای اوقیانوس آرام و حتی شفق قطبی هم در تصاویر روی اسکناس گنجانده شده است.





مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا




انتهای پیام/

ارسال نظر