صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۴ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۶

ترامپ: اصراری روی کناره‌گیری بشار اسد از قدرت نداریم

رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای با روزنامه وال‌استریت‌ژورنال تصریح کرد او اصراری روی کناره‌گیری رئیس‌جمهوری سوریه از قدرت ندارد.
کد خبر : 171311

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از فارس، دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای با روزنامه وال‌استریت‌ژورنال درباره موضوعات مختلفی ازجمله بحران سوریه اظهار نظر کرد.


وی در این مصاحبه، در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا واشنگتن بر روی کناره‌گیری بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه از قدرت اصرار دارد گفت: «من فکر می‌کنم بابت کارهایی که او انجام داده است عصبانیت زیادی وجود دارد. آیا ما بر سر این موضوع اصرار داریم؟ خیر. اما من فکر می‌کنم که این اتفاق (کنار رفتن اسد از قدرت) در یک مقطع زمانی خاص اتفاق خواهد افتاد، ولی ما وارد سوریه نمی‌شویم.»


رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین درباره اینکه آیا دستیابی به صلح در سوریه، با وجود حضور بشار اسد در قدرت غیرممکن خواهد بود گفت: «تصورش دشوار است. از لغت غیرممکن استفاده نمی‌کنم ولی فکر می‌کنم دشوار است.»


وی در ادامه گفت: «من فکر می‌کنم لغت غیرممکن صحیح نیست، ولی اینطور به نظر می‌رسد که (در صورت حضور اسد در قدرت) ما وارد مرحله آغازین مسیر خوبی نشده‌ایم.»


رئیس‌جمهوری آمریکا در بخش دیگری از این مصاحبه درباره چین و کره‌شمالی نیز اظهارنظر کرد و گفت چنانچه پکن در حل موضوع کره‌شمالی با آمریکا همکاری کند، وی از کسری تجاری بالای آمریکا در مقابل چین چشم پوشی خواهد کرد.


او گفت: «ما کسری تجاری بالایی با همه داریم که بیشترین آن با چین است. کسری تجاری ما با چین، صدها میلیارد دلار در سال‌های بسیار زیاد است. من به آن‌ها گفتم که می‌دانید که ما اجازه نخواهیم داد وضع به همین منوال ادامه پیدا کنید. اما این را هم گفتم می‌خواهید معامله بزرگی بکنید، معضل کره‌شمالی را حل بکنید.»



انتهای پیام/

ارسال نظر