صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۴ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۶
رئیس سازمان اموردانشجویان اعلام کرد

توسعه هدفمند آموزش عالی هدف اصلی وزارت علوم برای امسال است/ حضور 14 دانشگاه ایران در بین‌ یک درصد دانشگاه‌های برتر دنیا

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، امسال را سال اجرای سیاست‌های آمایش آموزش عالی اعلام و تاکید کرد که باید سامان‌دهی مناسبی برای مراکز آموزش عالی کشور ایجاد شود.
کد خبر : 171139

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر مجتبی صدیقی که هم‌زمان با سفر ریاست‌جمهوری به استان مازندران، سفر کرده بود در جمع مسئولان دانشگاه مازندران گفت: «سال 96، سال اجرای سیاست‌های آمایش آموزش عالی کشور است که از طریق ساماندهی، از این پس شاهد توسعه هدفمند آموزش عالی خواهیم بود.»


رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: «در حوزه آموزشی وزارتخانه، بحث اصلی و هدف اصلی، سامان‌دهی بخش‌های آموزش عالی کشور است. به هر حال ما با توسعه کمی فوق‌العاده در آموزش عالی مواجه بودیم که هم می‌توانست برکاتی و هم تهدیداتی به همراه داشته باشد، چرا که اگر توسعه غیر هدفمند بوده و متناسب با امکانات و شرایط نباشد، قاعدتا به کیفیت لطمه می‌‌زند.»


او افزود: «با پیگیری‌های وزاتخانه و مصوبه شورای انقلاب فرهنگی بحث آمایش آموزش عالی کشور خوشبختانه به تصویب رسید و حوزه آموزشی وزرات، مقدمات این آمایش را فراهم کرد. بدین ترتیب سال ۱۳۹۶ سال اجرای سیاست‌های آمایش آموزش عالی کشور است که سامان‌دهی مناسبی برای مراکز آموزش عالی کشور ایجاد شود و ما از این به بعد شاهد توسعه‌ای هدفمند و جلوگیری از توسعه بی‌رویه رشته و مقاطع در مراحل مختلف باشیم و یک نوع ارتباط و اتحادی بین دانشگاه‌های کوچک و مراکز آموزش عالی که نسبتا تازه تاسیس هستند با دانشگاه‌های بزرگ ایجاد شود.»


صدیقی به رشد علمی کشور اشاره کرد و گفت: «در پایان سال گذشته براساس گزارش‌های داده‌های پایگاه‌های استنادی معتبر توانستیم رتبه ۱ رشد علمی در دنیا را از نظر تولیدات علمی کسب کنیم و براساس اعلام پایگاه‌ها، در رشد شتاب علمی مقام اول را به خود اختصاص دهیم. در کنار رشد کمی، به تولید مقالات کیفی نیز مفتخر هستیم به گونه‌ای که درصد تولید مقالات علمی در "یک درصد مقالات برتر دنیا" نسبت به ۲۰۱۳ سه برابر شد که نشان‌دهنده کیفیت پژوهش‌های استادان و دانشجویان ماست.»


او افزود: «تعداد دانشگاه‌های ما در یک درصد دانشگاه‌های برتر و تاثیرگذار دنیا در سال ۲۰۱۶ به ۱۴ دانشگاه رسیده است.»


معاون وزیر علوم به فضای چند صدایی به وجود آمده در دانشگاه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: «امیدواریم در این بخش با تلاش بیشتر بتوانیم نشاط دانشجویی بیشتری را شاهد باشیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر