صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۵ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۶

هشدار جدید آمریکا به سوریه: حمله جدیدی در راه است

دولت آمریکا هشدار جدیدی به دولت سوریه داده و گفته است که ممکن است حمله جدیدی علیه دمشق در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر : 170847

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از بلومبرگ، دبیر رسانه‌ای کاخ سفید به دولت سوریه درباره استفاده از بمب‌های بشکه‌ای علیه شهروندان هشدار داد و گفت که ممکن است معیارهای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور برای اقدام علیه سوریه گسترش پیدا کند.


شان اسپایسر در نشست روزانه خود با خبرنگاران گفت: «اگر شما علیه کودکان گاز شیمیایی استفاده کنید یا اگر علیه مردمان بی گناه بمب بشکه‌ای بیاندازید، قطعا منتظر واکنش خواهید بود.»


ارتش سوریه، بشکه‌های مملو از مواد انفجاری را عمدتا با بالگرد در مناطق تحت کنترل مخالفان مسلح رها می‌کند.


بنا به گزارش «شبکه سوری حقوق بشر»، ارتش سوریه دست کم 12958 بمب بشکه‌ای در سال 2016 استفاده کرده است. شورای امنیت در 2014 با صدور قطعنامه‌ای از سوریه خواست که به کاربرد این بمب‌ها خاتمه دهد.


تحلیلگران نظامی گفته‌اند که با توجه به ضربه آمریکا به نیروی هوایی سوریه در جریان حمله موشکی هفته گذشته، احتمال استفاده بشار اسد از بمب بشکه‌ای بیش از پیش شده و اگر هشدار کاخ سفید جدی باشد باید منتظر حمله دیگری به سوریه بود.


ترامپ هفته گذشته در پاسخ به حمله شیمیایی به منطقه خان شیخون در ادلب سوریه، که ادعا می‌شود از سوی دولت دمشق انجام شده است، با شلیک موشک، پایگاه هوایی الشعیرات که تحت کنترل دمشق است، هدف قرار داد.


مایکل شورت، دیگر سخنگوی دولت ترامپ نیز اعلام کرد که مواضع آمریکا در قبال سوریه تغییر نکرده و هر جا که منافع ملی این کشور اقتضا کند به سوریه حمله خواهند کرد.


اظهار نظر سخنگویان دولت ترامپ پس از آن انجام می‌شود که مقامات خارجی از تلاش برای تغییر موضع روسیه درباره حمایت از بشار اسد خبر می‌دهند.


دونالد ترامپ و ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا امروز درباره بحران سوریه با یکدیگر گفت‌و‌گو کردند. پس از این گفت‌و‌گوی تلفنی، ترزا می گفت که فرصت مناسب برای تلاش در جهت تغییر عقیده روسیه مبنی بر حمایت از بشار اسد فرا رسیده است.


قرار است در هفته جاری نیز رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا به روسیه سفر کند. وی در آستانه این سفر گفت «ما می‌خواهیم این موضوع را ثابت کنیم که از بی‌گناهان در هر جایی از جهان دفاع خواهیم کرد.»


این تلاش‌ها در حالی است که شماری از رسانه‌های منطقه از جمله شبکه تلویزیونی المیادین وابسته به حزب‌الله لبنان و همچنین وب‌سایت دبکا فابل، وابسته به مراکز امنیتی و نظامی اسرائیل از تشکیل یک اتاق عملیات ویژه از سوی روسیه، ایران و سوریه برای دفاع همه جانبه‌تر از دولت سوریه خبر داده‌اند.


مسکو همچنین پس از حمله موشکی هفته گذشته آمریکا، تصمیم گرفت همکاری های خود با واشنگتن در مورد بحران سوریه را خاتمه دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر