صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۵۳ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۶

تذکر کتبی مجلسی‌ها به 9 وزیر و رئیس‌جمهوری

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزرای نفت، کشور، صنعت، تعاون، علوم، بهداشت، نیرو، اطلاعات، راه و شهرسازی و رئیس‌جمهوری تذکر کتبی دادند.
کد خبر : 170480

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، اکبر رنجبرزاده در جلسه علنی امروز ـ یکشنبه 20 فروردین‌ماه ـ مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد؛


محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان به رئیس‌جمهوری درخصوص پرداخت خسارت به باغداران و کشاورزان تذکر داد.


هادی قوامی و هاجر چنارانی نمایندگان اسفراین، نیشابور و فیروزه به اتفاق 44 نفر از نمایندگان به وزیر نفت درخصوص جلوگیری از واردات بی‌رویه "لوله‌های بدون درز" با توجه به وجود کارخانه "لوله گستر" در داخل کشور و حرام، غیرقانونی و غیر شرعی بودن آن با توجه به شعار سال تذکر دادند.


پروانه مافی نماینده مردم تهران به وزیر کشور درخصوص رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی در محل پروژه انتقال خط راه‎آهن تهران - تبریز واقع در محل 17 کلانشهر تهران تذکر داد.


جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد به رئیس‌جمهوری درخصوص دلایل عدم اجرای وعده ایجاد مرکز مطالعات اقوام در استان آذربایجان غربی و فرهنگستان زبان و ادبیات کردی تذکر داد.


نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران به وزیر صنعت درخصوص تسریع در تولید آلومینا در سراب که بیش از 3 دهه هنوز کار به سرانجام نرسیده است و به وزیر راه و شهرسازی درخصوص جلوگیری از اشرافی‌گری و تجملگرایی در اداره بنادر و دریانوردی دریاچه ارومیه تذکر داد.


نادر قاضی‌پور، علیرضا محجوب و شهروز برزگر به وزرای تعاون و صنعت درخصوص جلوگیری از اخراج کارگران کارخانه داروگر و به وزیر علوم درخصوص جلوگیری از افزایش بی‌رویه شهریه دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تذکر دادند.


محمدرضا ملک شاهی‌راد نماینده خرم آباد به وزیر بهداشت درخصوص عملکرد ضعیف رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان تذکر داد.


احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم و ابوموسی به وزیر نفت درخصوص عدم اجرای کامل گازرسانی به مردم شهرستان حاجی‌آباد که موجب نارضایتی آن‌ها شده و به وزیر راه و شهرسازی درخصوص عدم ایجاد دیوار حفاظتی در جزیر هرمز که موجب ایجاد خطر برای مردم و تخریب منازل آن‌ها به دلیل امواج دریا شده، تذکر داد.


محمد ابراهیم رضایی نماینده مردم خمین به رئیس‌جمهوری درخصوص ضرورت اعمال نظارت بیشتر و تغییر مدیریت سازمان استاندارد به دلیل ضایع نمودن حقوق مردم و ازهم‌گسیختگی مدیریت و وجود فساد مالی در مدیریت این دستگاه تذکر داد.


محمدجواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر به وزیر نفت درخصوص ضرورت توقف فوری عملیات حمل و نقل مَیعانات نفتی توسط شرکت‌های بَرَند و همچنین جلوگیری از واردات بی‌رویه لوله توسط شرکت‌های تابع وزارت نفت در سال «اقتصاد مقاومتی: تولید و اشتغال» تذکر داد.


علی مطهری نماینده مردم تهران به وزیر اطلاعات درخصوص علت بازداشت طولانی مدت خانم هنگامه شهیدی؛ فعال رسانه‌ای که منجر به اعتصاب غذای وی شده است تذکر داد.


حسن سلیمانی نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین به وزیر نیرو درخصوص تسریع در اتمام عملیات جمع‌آوری و دفن فاضلاب شهرهای حوزه انتخابیه خود در اجرای طرح‌های تامین آب شرب صحنه، کنگاور هرسین و تسریع در اجرای پروژه تصفیه‌خانه شهر هرسین برای آب شرب و به وزیر نیرو درخصوص تسریع در انجام عملیات بدنه سدهای کبوترلانه در کنگاور و قشلاق در صحنه که بلاتکلیف رها شده و شروع عملیات خطوط انتقال برای آن‌ها، تذکر داد.


عباس گودرزی نماینده بروجرد به وزیر راه و شهرسازی درخصوص اینکه با گذشت 10 سال از آغاز عملیات اجرای بیمارستان آیت الله بروجردی و وعده‌های متعدد برای بهره‌برداری و حتی سفر وزیر و معاونین او به این شهر، اما این بیمارستان همچنان تکمیل نشده و این مسئله موجب رنجش خاطر مردم شهرستان اشتران و روستاها شده است لذا به منظور صدور دستور برای اقدام ویژه تذکر داد.


محمدمهدی مفتح نماینده تویسرکان به رئیس‌جمهوری درخصوص پرداخت خسارت باغداران و کشاورزان تویسرکان تذکر داد.


محمدعزیزی نماینده ابهر به وزیر بهداشت درخصوص تسریع در جذب نیروهای بیمارستان جدیدالتاسیس الغدیر ابهر با توجه به افتتاح در اردیبهشت ماه تذکر داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر