صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۸ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۶
در نشست خبری قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر: (3)

مویدی: وزارت بهداشت وضعیت نامناسب دسترسی به متادون را پایان دهد

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به وضعیت ارایه متادون در سطح کشور گفت: وزارت بهداشت باید بر توزیع متادون در بازار نظارت کند.
کد خبر : 170351

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی مویدی در نشست خبری صبح امروز با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی‌ بر وجود مافیای پیچیده متادون در کشور و دسترسی آسان به آن و اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر در جهت رفع این مشکل توضیح داد: ستاد مبارزه با مواد مخدر دستگاه اجرایی و محل تولید فکر و اندیشه است و کسی که باید بر این موضوع نظارت داشته باشد وزارت بهداشت است.


وی با بیان اینکه وزارت بهداشت باید بر توزیع متادون در بازار نظارت کند، گفت:‌ ما از وزارت بهداشت می‌خواهیم تا مردم را از این آسیب نجات دهند و روزی برسد که این وزارتخانه وضعیت نامناسب دسترسی به متادون را پایان دهد.


مویدی با بیان اینکه وزارت بهداشت البته اقدامات موثری را در جهت بهداشت اعتیاد و درمان معتادان انجام داده است، افزود: اما در خصوص عرضه غیر مجاز متادون باید یک سیستم مجزا طراحی شود.


قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص دستاوردهای تجهیزات مبارزه با مواد مخدر بعد از برجام اظهار کرد: بعد از برجام زمینه لازم برای خریداری تجهیزات فراهم شد اما متاسفانه منابع ارزی کافی وجود ندارد و ما خواهان آن هستیم تا مجلس و دولت ارز خاصی را برای این تجهیزات در اختیار ما قرار دهند.


با حذف اعدام قاچاق‌چیان مواد مخدر مخالفم


وی در پاسخ به سوالی خبرنگاری در خصوص حذف اعدام قاچاق‌چیان مواد مخدر توضیح داد: به رسانه‌ها تذکر می‌دهم تا حذف اعدام را بی‌اساس بزرگ نکنند. برخی رسانه‌ها دنبال فراهم کردن فرصت برای قاچاق‌چیان هستند.


مویدی با بیان اینکه دولت و مجلس هم به دنبال برچیدن مجازات اعدام نیستند، عنوان کرد: قرار است اصلاحاتی در مجازات قاچاق‌چیان صورت گیرد؛ اینکه عده‌ای می‌گویند قرار است این مجازات حذف شوند چه نماینده باشند چه نباشند اشتباه می‌کنند. ستاد مبارزه با مواد مخدر و من با اصلاح قانون اعدام و نه حذف آن موافق هستیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر