صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۱۸ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۶
هفته جهارم لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس به دنبال گرفتن انتقام، استقلال خوزستان در اندیشه صعود زودهنگام

پرسپولیس در حالی در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا به دیدار الریان می‌رود که هر نتیجه‌ای جز پیروزی مسیر صعود این تیم را ناهموار می‌کند.
کد خبر : 170221

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا با جدال تیم‌های پرسپولیس و استقلال خوزستان با حریفان قطری‌شان برای فوتبال ایران آغاز می‌شود.در این میان پرسپولیس برای صعود چاره‌ای جز پیروزی ندارد و آبی‌های خوزستان هم برای صعود زودتر از موعد باید در خانه حریف برنده شوند.


پرسپولیس - الریان قطر


سرخ‌پوشان در حالی به مصاف تیم سوم لیگ ستارگان قطر می‌روند که قهرمانی‌شان در لیگ برتر تقریبا قطعی شده و همه می‌دانند که جام قهرمانی لیگ شانردهم به آنان می‌رسد. تیم برانکو در دیدار رفت مغلوب الریان شد تا به رده سوم جدول گروه D سقوط کند و راه صعود به دور بعدی برایش ناهموار شود. پرسپولیس حالا که خیالش از قهرمانی در لیگ برتر راحت شده برای صعود به دور بعدی لیگ قهرمانان آسیا باید الریان را شکست دهد. پرسپولیس 4 و الریان 6 امتیازی است و با توجه به اینکه الهلال عربستان 5 امتیاز دارد و امروز میزبان الوحده امارات ضعیف‌ترین تیم این گروه است، حتی تساوی پرسپولیس هم به سود نماینده قطری است؛ چرا که هفته آینده به احتمال زیاد الریان با پیروزی برابر الوحده 10 امتیازی می‌شود و پرسپولیس اگر نتواند مقابل الهلال برنده شود آن‌وقت در هفته آخر که الریان و الهلال بازی رودر رو دارند و با توجه به فاصله سه امتیازی پرسپولیس با تیم دوم جدولو سابقه تبانی تیم‌های عربی شانس صعود نکردن پرسپولیس به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.


برانکو در بازی امروز نمی‌تواند از فرشاد احمدزاده استفاده کند و احتمالا علی علیپور که بهترین بازیکتن سرخ‌ها در دیدار با پیکان بود از ابتدا در ترکیب پرسپولیس قرار می‌گیرد. حسین ماهینی هم که در دیدار با پیکان به‌عنوان یار جانشین وارد زمین شد از همان ابتدا جای محسن ربیع‌خواه را می‌گیرد تا پرسپولیس با همه توانش برای شکست الریان وارد زمین شود. حتمی بودن قهرمانی پرسپولیس در لیگ شانزدهم بازیکنان این تیم را در شرایط روحی بسیار خوبی قرار داده و این موضوع می‌تواند به ضرر الریانی باشد که هفته پیش با شکست برابر حریفش به سومی لیگ ستارگان قطر اکتفا کرد. اختلاف سوریا با برایان لادروپ سرمربی الریان که باعث دوری این مهاجم از تمرینات این تیم قطری شده بود هم می‌تواند به سود پرسپولیس باشد.


به طور حتم حمایت پرشور هواداران پرسپولیس در بازی برابر الریان می‌تواند کمک شایانی به نماینده سرخ‌پوش فوتبال ایران کند تا این تیم هم حال و روز مساعدی را در لیگ قهرمانان آسیا به دست آورد. دیدار دو تیم ساعت ۱۹ آغاز می‌شود. در دیگر دیدار این گروه از ساعت ۲۱:۳۰ الهلال عربستان به مصال الوحده امارات می‌رود.


جدول گروه D


الریان قطر، ۶ امتیاز


الهلال عربستان ۵ امتیاز


پرسپولیس ایران، ۴ امتیاز


الوحده امارات، یک امتیاز


لخویا قطر - استقلال خوزستان


نمایش شاگردان سیروس پورموسوی در آسیا تا اینجا فوق‌العاده بوده و این تیم تنها به 3 امتیاز دیگر برای صعود به دور بعدی رقابت‌ها نیاز دارد. آبی‌های خوزستان از 3 بازی قبلی 7 امتیاز گرفته‌اند و لخویا قطر، الفتح عربستان و الجزیره امارات به ترتیب 5، 4 و صفر امتیاز دارند. پیروزی در خانه لخویا می‌تواند، صعود زودهنگام استقلال خوزستان را رقم بزند و برای همین این بازی از اهمیت ویژه‌ای برای این تیم خوزستانی برخوردار است. لخویا با فاصله 4 امتیازی که با تیم السد در فاصله یک هفته به پایان لیگ ستارگان قطر ایجاد کرده قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها را مسجل کرده و حالا برای صعود به مرحله بعدی نمی‌خواهد در خانه به استقلال خوزستان امتیاز دهد. دیدار رفت دو تیم با تساوی به پایان رسید و باید دید شاگردان سیروس پورموسوی می‌تواند با متوقف کردن این حریف قطری اولین نماینده صعود کرده ایران باشند یا اتفاق دیگری رخ می‌دهد.


برنامه بازی‌های منطقه غرب آسیا به شرح زیر است:


دوشنبه 21 فروردین ماه


گروه D


پرسپولیس - الریان قطر (ساعت 19)
الهلال عربستان - الوحده امارات (ساعت 21:30)


گروه B


لخویا قطر - استقلال خوزستان (ساعت 20)
الجزیره امارات - الفتح عربستان (ساعت 20:15)


سه‌شنبه 22 فروردین


گروه A


لوکوموتیو تاشکند - استقلال (ساعت 15:30)
التعاون عربستان - الاهلی امارات ( ساعت 22:30)


گروه C


ذوب‌آهن - بنیادکار (ساعت 20)
العین امارات - الاهلی عربستان ( ساعت 20:05)




انتهای پیام/

ارسال نظر