صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۰ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۶
در دهمین اجلاس هماهنگی و پایش امور استان‌ها:

واشقانی فراهانی: به صورت جدی پیگیر اقتصاد مقاومتی و شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم/ در 2 سال اخیر 44میلیارد تومان هزینه تجهیزات پژوهشی جدید کرده‌ایم

دهمین اجلاس هماهنگی و پایش امور استان‌ها با حضور دکتر علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر حمید میرزاده، رئیس این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر : 169504

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر ابراهیم واشقانی‌فراهانی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه به عملکرد این دانشگاه از مهر 92 تا اسفند 95 اشاره کرد و گفت: «پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان از شاخص‌های اصلی و مهم دانشگاه آزاد اسلامی بوده و هست و تاکنون حدود 30 شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری مستقر شده‌اند که تا آخر اردیبهشت‌ امسال، 65 شرکت دیگر نیز به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود.»


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «زیرساخت اصلی دانشگاه آزاد اسلامی طرح "ساها" است و در این سامانه الکترونیکی، اقدامات و فعالیت‌های زیادی از سوی پژوهشگران،‌ هیات‌های علمی و دانشجویان انجام شده است. طرح "ساها" دانشگاه آزاد اسلامی خدمت‌رسانی بسیار خوبی به این اقشار دارد. اولین شورایی که در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده است، شورای اقتصاد دانش‌بنیان و سرمایه‎گذاری است و هم‌چنین بیش از 109 مرکز رشد در این دانشگاه افتتاح شده است.»


او افزود: «مراکز رشد یکی از بنیان‌های اصلی برای توسعه فعالیت‎های دانش‌بنیان به شمار می‎آیند.»


واشقانی به آمار ارائه شده از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: «تاکنون بیش از 1131 واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان در این مراکز مستقر شده‌اند که قطعا نتیجه فعالیت‎های آن‌ها، ایجاد شرکت‎های دانش‌بنیان و کارآفرینی در عرصه کشور است.»


او در ادامه به راه‌اندازی پارک‎ علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: «ایجاد پارک علم و فناوری به عنوان اولین پارک غیردولتی، یکی از اقدامات بسیار مهم این دانشگاه در امر اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان به حساب می‎آید. بنابراین اقتصاد مقاومتی و شرکت‎های دانش‎بنیان یکی از موضوعات و برنامه‎های مهم دانشگاه آزاد اسلامی به حساب می‎آید و ما به طور جدی پیگیر این امر هستیم.»


واشقانی فراهانی گفت: «در 2 سال اخیر حدود 44میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات جدید در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی شده است. ثبت اختراعات، یکی از اقدامات بسیار ارزشمند دانشگاه آزاد اسلامی در این چند سال اخیر بوده است، زیرا سال 92 زمانی که دکتر میرزاده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی را برعهده گرفت، حتی یک ثبت اختراع بین‌المللی هم نداشتیم، اما امروز توانسته‌ایم 2 اختراع بین‌المللی ثبت کنیم و در آینده نزدیک نیز 3 اختراع دیگر ثبت می‌شوند.»


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به مقالات علمی ISI این دانشگاه اشاره کرد و گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی در بحث این مقالات 32 رتبه ارتقا یافته است و انتشار مقالات نامعتبر را به شدت کاهش داده‌ایم. در گذشته دسترسی به پایگاه‎های معتبر نداشتیم، اما امروز بیشترین میزان دسترسی فراهمی شده است. 34 میلیارد تومان برای دسترسی به این پایگاه‌ها هزینه کرده‌ایم زیرا به کار علمی و توسعه فناوری اعتقاد داشتیم و داریم. همچنین خوشبختانه ما توانسته‌ایم با سایر مراکز آموزشی و پژوهشی کشور در پروژه‌های عظیمی مانند ازدیاد برداشت نفت از میدان‌های نفتی مشارکت داشته باشیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر