صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۹ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۶

شناسایی حدود 70 شرکت زیر مجموعه تأمین اجتماعی برای واگذاری و فروش

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار نوروزی با مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: تأمین اجتماعی یکی از سازمان های برجسته و مهم کشور محسوب می شود و قطعا حمایت و رفع مشکلات پیش روی آن بسیار ضروری است.
کد خبر : 169448

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان تامین اجتماعی، علی لاریجانی با اشاره به پیشنهادات مطرح شده از سوی مسئولان سازمان تامین اجتماعی گفت: این پیشنهاد فکر خوبی است که دولت در عوض بدهی‌های خود به تامین اجتماعی، چند پروژه برجسته را به سازمان واگذار کند تا سازمان در این پروژه‌ها سرمایه گذاری کند و این رویکرد هم موجب آبادانی مناطق مرتبط می‌شود و هم تقویت منابع سازمان را در پی خواهد داشت.


رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انباشت بدهی دولت‌های مختلف به این سازمان گفت: به هر طریق ممکن باید کمک کرد تا مساله بدهی دولت‌ها به تامین اجتماعی تعیین تکلیف شود زیرا این اعتبارات و پول‌ها متعلق به کارگران بوده و دست اندازی به آن از اصل غلط بوده است.


همچنین سید تقی نوربخش، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی درباره درآمدها و پرداختی‌های این سازمان در سال ٩٥، گفت: در سال گذشته برای ایفای تعهداتمان در قبال بیمه شدگان و مستمری بگیران ٥٢ هزار میلیارد تومان حق بیمه در سازمان تامین اجتماعی وصول شده است که در مقایسه با سایر پارامترهای اقتصادی کشور رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.


نوربخش افزود: در سال گذشته درآمد مالیاتی کشور حدود ١٠٠ هزار میلیارد تومان بود و با توجه به اینکه در برخی کشورها درآمدهای حق بیمه را نیز به عنوان درآمد مالیاتی تلقی و بخشی از تعهدات حوزه تامین اجتماعی از همین منابع تامین می‌شود، گفت: بنابراین می‌توان این گونه برداشت کرد که مجموع درآمد کشور ١٥٢ هزار میلیارد تومان بوده است.


نوربخش یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی در پایان سال گذشته حدود 1820 میلیارد تومان عیدی پرداخت کرده است که رقم قابل توجهی است.


وی با اشاره به میزان بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها افزود: خوشبختانه این سازمان در روزهای پایانی سال حدود 2500 میلیارد تومان از بدهی‌های این حوزه را پرداخت کرد.


نوربخش با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای حمایت از تولید و اشتغال در کشور گفت: قطعا سازمان تامین اجتماعی در سال ٩٦ به دنبال اقدامات موثر برای توسعه این حوزه‌ها است و در این مسیر خواهان حمایت و همکاری مجلس با این سازمان هستیم.


وی با اشاره به اجرای قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان خوش حساب، گفت: این قانون به منظور حمایت از تولید و اشتغال و کمک به کارآفرینان اجرا شده که خوشبختانه مورد توجه و استقبال کارفرمایان محترم نیز قرار گرفته است.


مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی درباره روند واگذاری و فروش شرکت‌های زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی، افزود: در این مسیر حدود ٧٠ شرکت شناسایی و ارزیابی شده‌اند تا در آینده این مسئله محقق شود.



انتهای پیام/

برچسب ها: سید تقی نوربخش
ارسال نظر