ناشران سود خود را در تیراژ جستجو کنند
سینا جعفریه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی آنا اظهار داشت: «من برعکس این دیدگاه که بازار نشر را یک بازار ورشکسته قلمداد می کند، به آینده نشر امیدوارم، زیرا به ما ثابت شده که اگر کیفیت بالا برود، در هر صورت کتابها بیمشتری نمی مانند.»
وی با اشاره به جلب اعتماد مخاطبان به کتاب گفت: «خوشبختانه فضای فرهنگی کشور تحولات خوبی داشته و در حوزه نشر نیز کتابها سریعتر و راحتتر مجوز می گیرند. این مساله باعث شده که مخاطبان ما دوباره به کتاب ها و ناشران اعتماد کنند و از همه مهم تر اینکه ما امسال در نمایشگاه کتاب شاهد افزایش قشر جوان علاقهمند (بین 20 تا 30 سال) در میان مراجعان خود هستیم.»
جعفریه در پاسخ به این سوال که افزایش قیمت کتاب تا چه حد بر میزان فروش تاثیر گذاشته خاطر نشان کرد: «بههرحال گرانی تاثیرات خودش را دارد اما سیاست ما این است که کتاب را با کمترین قیمت در اختیار مخاطبان خود قرار دهیم و سود خود را در تیراژ بالا جستجو کنیم.»
وی گفت: «این تعریف درستی است که از نشر در تمام جهان وجود دارد و ناشران ما نیز باید به ان توجه کنند. به عنوان مثال ما امسال کتاب عکس نوشته های صابر ابر را در 200 صفحه گلاسه منتشر کردیم و تنها 35 هزارتومان بر آن قیمت گذاشته ایم.»
مدیر تولید نشر ثالث درباره تازه های نشر نیز توضیح داد: «ثالث از نمایشگاه کتاب سال گذشته تا نمایشگاه امسال، 150 عنوان کتاب چاپ اولی منتشر کرده که از این میان 45 عنوان در سال 94 به چاپ رسیده اند.»
وی ادامه داد: «تاکنون استقبال از نشر ثالث قابل قبول بوده و کتاب هایی مثل رفیق، چگوارا، سید ضیا، دیدن دختر صددرصد دلخواه از موراکامی و فرهنگ و هویت از پارلز لیندوم جزو پرفروش های ما بوده اند.»
انتهای پیام/