صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۹ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴

انتشار کتاب «بازی سازی با گیم میکر» از سوی اعضای هیات علمی واحد همدان

کتاب بازی سازی با Game maker به همت محمد مهدی شیرمحمدی و مصطفی چهاردولی اعضای هیات علمی گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان به چاپ رسید.
کد خبر : 16929

نویسنده کتاب "بازی سازی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با بیان اینکه بازی از گذشته ­های دور وجود داشته و در هر سن و سالی به منظور پر کردن اوقات فراغت مورد استفاده قرار می­ گرفته ­است گفت: در حال حاضر نیز در عصر اطلاعات، بازی­ها در تحولاتی شگرف نوع دیگری را به خود اختصاص داده ­اند و آن بازی­های الکترونیکی یا رایانه­ ای است که با کمک تجهیزات الکترونیکی مورد استفاده قرار می­گیرند.


محمدمهدی شیرمحمدی با بیان اینکه بازی­ های رایانه­ ای علاقه‌مندان بسیاری را در سراسر جهان به خود جذب کرده­ اند، افزود: در بعد دیگر و در عرصه تجارت بازی­ های رایانه ­ای گوی سبقت را از صنعت فیلم سازی هم ربوده­ اند و پا را فراتر گذاشته و با فروش خود سودی حتی بالاتر از صنعت فیلم سازی کسب کرده ­اند به گونه­ ای که اکنون بیش از ده ­ها هزار بازی رایانه­ ای پرمخاطب در دنیا وجود دارد.


وی ادامه داد: این رقم روز به روز در حال افزایش چشمگیری است و شکی نیست که در آینده­ ای نزدیک با توجه به تنوع ابزارهای طراحی به صدها هزار عنوان بازی هم می­­ رسد.








کتاب بازی سازی با گیم میکر که جلد اول آن در این حوزه منتشر شده است در دوازده فصل سعی دارد تا علاقه‌مندان بازی سازی در هر سطحی حتی مبتدی را با این مقوله آشنا کند و با ارائه تکنیک هایی بازی سازی را آموزش دهد

عضو هیات علمی گروه کامپیوتر واحد همدان تصریح کرد: با نگاهی به بازار بازی­ های رایانه ­ای در کشور به خوبی روشن است که روند تولید بازی­ های رایانه ­ای در حال پیشرفت است.


وی گفت: در جنگ روانی، جنگ دیجیتال و جنگ نرم بازی‌های رایانه ­ای به عنوان یک سلاح مهم استفاده می‌­شوند تا بتوانند فرهنگ، عقیده، دین و مذهب را هدف بگیرند و به گونه ­ای روی کودکان تاثیر گذار باشند. حتی برخی بازی­های رایانه­ ای خارجی با هدف ترویج وحشت، خشونت و مسائل غیراخلاقی طراحی می­ شوند.


وی افزود:در دنیای معاصر استفاده از بازی ­های رایانه ­ای برای ترویج فکر و گسترش فعالیت­ های اقتصادی و آموزشی مورد استفاده قرار می­ گیرد و شمار علاقه مندان به بازی­ های رایانه ­ای هر لحظه در حال افزایش است، چه آنهایی که به عنوان کاربر از بازی­ های رایانه ­ای استفاده می­‌کنند و چه افرادی که به عنوان سازنده بازی­ های رایانه ­ای مشغول به فعالیت هستند.


شیرمحمدی اظهار کرد: در این جلد اول این کتاب سعی بر آن است تا یکی از نرم ­افزار­های ساخت بازی­ های رایانه­ ای به نام بازی­ ساز(Game Maker) آموزش داده شود و با کمک این ابزار مشتاقان و علاقه مندان بازی­ه ای رایانه­ ای قادر خواهند بود بازی­ های مورد نظر خود را به راحتی بسازند.


وی تصریح کرد : کتاب بازی سازی با گیم میکر که جلد اول آن در این حوزه منتشر شده است در دوازده فصل سعی دارد تا علاقه مندان بازی سازی در هر سطحی حتی مبتدی را با این مقوله آشنا کند و با ارائه تکنیک هایی بازی سازی را آموزش دهد.


عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: این کتاب ضمن معرفی محیط بازی سازی با گیم میکر به کاربران اجازه می‌دهد رویدادها در هر بازی را شناسایی کنند و بدانند که از کدام رویدادها می توانند در بازی سازی استفاده کنند.


شیرمحمدی با بیان اینکه در هر بازی در صورت اتفاق افتادن یا نیفتادن یک رویداد مانند فشردن دکمه از سوی کاربر ممکن است عملی از سوی بازی رخ دهد که در این کتاب سعی شده تا به نوعی همه رخدادها و اعمال مورد نیاز به خوانندگان آموزش داده شود.


به گزارش آنا، مولفان این کتاب در کارنامه علمی خود چاپ بیش از 30 مقاله علمی و پژوهشی معتبر و طرح های پژوهشی و علاوه بر آن انتشار پنج کتاب را در کارنامه علمی خود دارند.


به گزارش آنا، این کتاب از سوی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان به چاپ رسیده و علاقه مندان و مراکز توزیع کتاب می توانند این کتاب را از طریق شماره 34494151-081 سفارش دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر