صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۵ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۶
هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال

جنگ استقلال با گسترش برای فرار از تراکتورسازی/تقابل مرفاوی و قلعه نویی در قم

استقلال برای آنکه بهترین تیم نیم‌فصل دوم لیگ برتر باقی بماند به چیزی جز پیروزی در تبریز نمی اندیشد.
کد خبر : 169288

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال امروز و فردا با برگزاری 6 بازی دنبال می‌شود و در جریان این بازی‌ها تیم‌های مدعی استقلال و تراکتورسازی برای نایب‌قهرمانی در لیگ شانزدهم حداکثر تلاش خود را برابر حریفان انجام می‌دهند. این در حالی است که تیم‌های صبای‌قم و ماشین‌سازی تبریز نیز امیدوارند با پیروزی برابر حریفان از خطر سقوط رها شوند.


گسترش فولاد - استقلال


شاگردان منصوریان به لطف درخشش حریف امروزشان برابر تراکتورسازی که در دربی تبریز، سرخ‌ها را متوقف کرد و به آنها تنها یک امتیاز داد و البته پیروزی برابر فولاد خوزستان، برای اولین بار در لیگ شانزدهم به رده دوم رسیده و می‌خواهد این جایگاه را حفظ کند. نیاز اول آبی‌های پایتخت برابر تیم آماده گسترش فولاد کسب 3 امتیاز است چرا که مشخص نیست تراکتورسازی فردا هم نتواند برابر حریفش برنده شود. البته کسب پیروزی در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز کار بسیار دشواری است و با توجه به غیبت کاوه رضایی، وریا غفوری و امید نورافکن ستاره این فصل آبی‌ها رسیدن به همه امتیازات بازی سخت‌تر هم شده است. به‌خصوص اینکه منصوریان هم به‌واسطه اخراج در دیدار با فولاد در این بازی روی نیمکت نیست تا شاگردانش را کوچ کند. با این حال سرمربی استقلال دوست ندارد جایگاه دومی را از دست بدهد و می‌خواهد با اتکا به جوان‌های خود دست‌پر از تبریز به تهران برگردد.


در طرف دیگر میدان گسترش فولاد هنوز اندک امیدی برای ایستادن در رده چهارم جدول دارد و به‌رغم اینکه با 32 امتیاز در رده نهم ایستاده اما فاصله‌اش با رتبه چهارم و کسب سهمیه آسیا به شرط قهرمانی تراکتورسازی درجام حذفی تنها 3 امتیاز است. تیم فراز کمالوند در دیدار رفت بازی دو بر صفر باخته را با تساوی عوض کردند و این بار هم می‌خواهد در خانه از استقلال 3 امتیاز بگیرند. تیم گسترش غایب خاصی ندارد و این موضوع دست فراز کمالوند برای چیدن ترکیب دلخواهش را بازتر کرده است.


ذوب‌آهن اصفهان - صنعت‌نفت آبادان


چندین شکست متوالی سبزپوشان اصفهانی کافی بود تا این تیم به طورکامل از جمع 3 تیم بالای جدول جدا شود. ذوبی‌ها در 2 هفته اخیر به تساوی برابر نفت‌تهران و استقلال خوزستان بسنده کردند تا به لطف ناموفق بودن تیم‌های پایین‌تر از خود همچنان در رده چهارم جدول باقی بمانند اما هم امتیاز بودن سپاهان و پیکان در امتیاز 35 با ذوبی‌ها و فاصله یک و دو امتیازی با حریفان رده‌های هفتم و هشتم زنگ خطر شدیدی را برای شاگردان سیدمجتبی حسینی به صدا درآورده است. آنها اگر این هفته برابر صنعت‌نفت آبادان پیروز نشوند، به‌طورحتم پس از مدت‌ها رده چهارم را از دست خواهند داد. بنابراین ذوبی‌ها از این بازی فقط پیروزی می‌خواهند.


برزیلی‌های آبادان هم که هفته پیش با شکست پرسپولیس تا حدود زیادی از خطر سقوط رها شده‌اند برابر ذوب آهن به دنبال نتیجه‌ای خوب هستند. پیروزی برای صنعت‌نفت به منزله ماندن این تیم در لیگ برتر است و بعد از آن شاگردان فیروز کریمی بدون دغدغه به مصاف رقبا خواهد رفت. تساوی هم نتیجه خوبی است چرا که صنعت‌نفت را در موقعیتی بهتر از شرایط فعلی که 28 امتیاز دارد، قرار می‌دهد.


ماشین‌سازی تبریز - پدیده خراسان


شکست هفته گذشته ماشین‌سازی در خانه پیکان باعث شد تا این تیم برای ماندن در لیگ برتر به پیروزی در 5 بازی آینده نیاز قطعی داشته باشد. شاگردان فرهاد کاظمی 16 امتیازی هستند و با 15 امتیاز در بازی‌های آتی ماندشان در لیگ برتر حتمی می‌شود. بنابراین عطش ماشین‌سازان برای پیروزی در دیدارهای پیش‌رو بسیار بالاست. آنها در اولین گام باید برابر پدیده برنده شوند. تیمی که از 4 بازی قبلی خود 12 امتیاز گرفته و با 31 امتیاز در رده دهم قرار دارد. شاگردان رضا مهاجری برای نخستین بار موفق شده‌اند این رکورد را ثبت کنند و برای بهبود آن در تبریز به‌دنبال پنجمین برد متوالی هستند.


سایپا - نفت‌تهران


دو شکست برابر استقلال و سپاهان کافی بود تا تیم تازه اوج‌گرفته سایپا بار دیگر به زمین بخورد و کمی خطر سقوط را حس کند. سایپایی‌ها 25 امتیازی و در رده سیزدهم هستند و باید برابر نفت‌تهران برنده شوند تا از منطقه خطر بیشتر فاصله بگیرند چرا که فاصله تیم چهاردهم جدول با آنها فقط 3 امتیاز است. در ان سوی زمین هم نفتی‌ها که هفته پیش نتوانستند از سد سیاه جامگان انتهای جدولی بگذرند 34 امتیازی هستند و امیدوار به ایستادن در رده چهارم هستند. البته آنها فینالیست جام حذفی هم هستند و با شکست تراکتورسازی می‌توانند قهرمان و راهی لیگ قهرمانان آسیا شوند. باید دید علی دایی چه تدبیری برای شکست مربی سابق خود حسین فرکی دارد.


صبای‌قم - تراکتورسازی


سرخ‌پوشان تبریزی آن‌قدر مساوی کردند تا ضمن دادن رتبه دوم جدول به استقلال، با کسر 10 درصد از مبلغ قراردادشان هم از سوی مدیررعامل باشگاه تراکتورسازی مواجه شوند. حالا شاگردان امیرقلعه‌نویی امیدوارند تا امروز استقلال در تبریز متوقف شود تا آنها با پیروزی در قم بار دیگر به کسب عنوان نایب‌قهرمانی امیدوار شوند. تراکتوری‌ها برای پیروزی در این بازی انگیزه‌های فراوانی دارند که مهم‌ترین آن سوم نشدن است و البته قلعه‌نویی نمی‌خواهد به مرفاوی شاگرد سابق خود ببازد. اما در آن طرف میدان صبایی‌ها برای آنکه در لیگ برتر بمانند باید برابر تراکتورسازی دست به کار بزرگی بزنند و برنده شوند. مرفاوی در نیم‌فصل با آوردن چند بازیکن سابق استقلال که در تیم‌های دیگری بازی می‌کردند کمی شرایط تیمش را بهبود بخشیده و حداق کمتر می‌بازد ولی برای شکست قلعه‌نویی که زمانی دستیار او در استقلال بود انگیزه‌هایش دوچندان است.


فولاد‌خوزستان - سپاهان اصفهان


نعیم سعداوی آن‌قدر باخت تا حضور تیمش در رده چهارم هم تقریبا غیرممکن باشد. او اگر روند باخت‌هایش را متوقف نکند حتی ممکن است خطر سقوط را هم حس کند. برای همین فولاد خوزستان در جدال با زردپوشان اصفهانی به چیزی جز پیروزی نمی‌اندیشد. فولاد با 30 امتیاز در رده یازدهم است. در طرف دیگر زمین هم سپاهانی‌ها بالاخره با عبدالله ویسی قطع همکاری کردند و عنان کار را به زلاتکو کرانچار سپردند. او هم با شکست سایپا تیمش را 35 امتیازی کرد و با توجه یه شناختی که به واسطه کاری‌اش در این تیم اصفهانی دارد، می‌خواهد سپاهان را بالاتر از چند مدعی دیگر در رده چهارم قرار دهد. باید دید کرانچار می‌تواند همچون هفته پیش برنده باشد تا کسب رتبه چهارم جدول را محتمل‌تر از همیشه کند.


برنامه ادامه هفته بیست‌وششم لیگ برتر به شرح زیر است:


پنجشنبه - 17 فروردین 96
گسترش فولاد تبریز-استقلال تهران، ساعت 17:30، ورزشگاه بنیان دیزل
ذوب‌آهن اصفهان - صنعت نفت آبادان، ساعت 17:455، ورزشگاه فولادشهر اصفهان


جمعه - 18 فروردین 96
ماشین‌سازی تبریز - پدیده خراسان، ساعت 17، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
سایپای تهران - نفت تهران، ساعت 17:30، ورزشگاه پاس قوامین تهران
فولاد خوزستان - سپاهان اصفهان، ساعت 19، ورزشگاه غدیر اهواز
صبای قم - تراکتورسازی تبریز، ساعت 199، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم



انتهای پیام/

ارسال نظر