صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۸ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴

امضای بیش از 30 قرارداد همکاری میان چین و روسیه

رؤسای جمهوری چین و روسیه روز گذشته (جمعه) ۳۲ قرارداد همکاری دوجانبه در زمینه‌های مختلف امضا کردند.
کد خبر : 16911

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از خبرگزاری «راشاتودی»، روسای‌ جمهوری چین و روسیه با هدف تقویت پیوندهای اقتصادی این قراردادهای همکاری دوجانبه در زمینه‌های انرژی، بازرگانی و مالی امضا کردند.


بر این اساس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه و «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهوری چین یک سند همکاری با هدف توسعه «اتحادیه اقتصادی اوراسیا» و جاده ابریشم امضا کردند.


ایده «پروژه جاده ابریشم» اواخر آبان سال گذشته به‌ وسیله «شی جین پینگ» رئیس‌جمهوری چین در اجلاس سران شرکت‌های تجاری آسیا در پکن عنوان شد. او گفته است که کشورش بالغ بر 40 میلیارد دلار برای احیای مجدد آن هزینه می‌کند.


«پوتین» بعد از دیدار با همتای چینی خود گفت: ادغام اتحادیه اقتصاد اوراسیا و جاده ابریشم به معنای فرارسیدن دوره جدیدی از همکاری‌هاست و در واقع بر وجود فضای اقتصادی مشترک در این قاره دلالت دارد.


همچنین رئیس‌جمهوری روسیه گفت: چین مبلغ 5.8 میلیارد دلار در ساخت خط ریل سریع‌السیر مسکو و قازان (پایتخت جمهوری تاتارستان در روسیه) سرمایه‌گذاری می‌کند. این خط آهن قرار است از چین بگذرد و دو کشور را به‌وسیله قزاقستان به یکدیگر پیوند بدهد.


شرکت «گازپروم» بزرگترین شرکت تولیدکننده گاز در روسیه و شرکت ملی نفت چین نیز با یکدیگر توافقنامه امضا کرده‌اند. دو شرکت تصمیم گرفته‌اند توافقنامه مشارکت راهبردی خود را برای پنج سال ادامه دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر