صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۱ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۶

مهدی پاشازاده: استقلال شانس قهرمانی دارد/ حواشی روی نتیجه‌گیری تیم تاثیر گذاشته بود

علیرضا منصوریان نشان داد که با اتکا به جوانان تیمش می‌تواند روند نتیجه‌گیری این تیم را بهبود ببخشد به طوری که الان شاید برخی هواداران خوش‌بین استقلال به امید کسر ٦ امتیاز از پرسپولیس باشند تا بلکه تیم‌شان قهرمان شود.
کد خبر : 169065

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، روزنامه اعتماد نوشت: در همین رابطه و برای بررسی شرایط استقلال در نیم فصل دوم با مهدی پاشازاده همکلام شدیم تا از زبان پیشکسوت تیم فوتبال استقلال، وضعیت این تیم را در لیگ شانزدهم بررسی کنیم.




استقلال با برتری فولاد و البته به لطف تساوی تراکتورسازی مقابل گسترش فولاد تبریز، به رتبه دوم جدول رسید. وضعیت این تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟


نمی‌شود نیم فصل اول استقلال را با نیم فصل دوم مقایسه کرد. هرچه استقلال در نیم فصل اول نتایج خوبی نمی‌گرفت و امتیاز از دست می‌داد در نیم فصل دوم این روند تغییر کرده و می‌بینیم علیرضا منصوریان نتایج خوبی را می‌گیرد. البته نباید این موضوع را فراموش کنیم هر زمان استقلال به جوانان تیمش اتکا کرد و به آنها بها داد در نتیجه‌گیری موفق عمل کرده است. اگر به روند کار استقلال در نیم‌فصل اول نگاه کنیم می‌بینیم آنها در بعضی مواقع با بدشانسی موقعیت گل‌ها را از دست می‌دادند و البته در آغاز بازی‌ها هم با حواشی زیادی نقل و انتقالات را به پایان بردند. همین حواشی روی نتیجه‌گیری تیم تاثیر گذاشته بود.


شما به حضور جوانان با استعداد در ترکیب استقلال اشاره کردید. آیا به راستی حضور این جوانان رمز موفقیت استقلال در نیم فصل دوم بوده است؟


همیشه حضور بازیکنان جوان در یک تیم طراوت و شادابی را به آن تیم هدیه می‌کند. من همیشه معتقدم در یک تیم فوتبال، ٧٠ درصد بازیکنان باید جوان و فقط ٣٠ درصد از باتجربه‌ها باشند. شما اگر قرار باشد در یک تورنمنت که فقط ٥ بازی دارد بازی کنید، شاید با حضور در بازیکنان باتجربه بتوانید نتیجه بگیرید اما در یک لیگ که ٣٠ بازی برگزار می‌شود، نمی‌توان فقط به بازیکنان باتجربه اکتفا کرد.


پیروزی استقلال مقابل فولاد را چطور ارزیابی می‌کنید؟


استقلال بازی بسیار خوبی را مقابل فولاد انجام داد؛ موقعیت‌های بسیار خوبی هم مقابل این تیم داشت و خدا را شکر که یکی از توپ‌ها به گل تبدیل شد تا استقلال ٣ امتیاز را به دست بیاورد. از آن طرف هم تراکتورسازی مقابل حریفش به تساوی رسید و همین موضوع باعث شد که استقلال به رده دوم جدول برسد. من معتقدم شاگردان منصوریان با ادامه این روند حتی شانس قهرمانی دارند.


یعنی شما برای استقلال شانس قهرمانی متصور هستید؟


چرا نباید شانس قهرمانی متصور باشیم؟ استقلال در نیم‌فصل دوم با اتکا به بازیکنان جوانش نتایج بسیار خوبی گرفت. آن طور که من می‌دانم از ١٠ بازی، ٢٥ امتیاز کسب کرده است. اگر همین روند را ادامه دهد می‌تواند حتی به قهرمانی برسد. شما فکر می‌کنید پرسپولیس در تمام ٥ بازی آینده‌اش پیروز میدان خواهد بود، یعنی حداقل در دو بازی شکست نمی‌خورد؟ شکست در فوتبال همیشه وجود دارد و یک تیم نمی‌تواند صددرصد امید داشته باشد در بازی‌های پیش رو پیروز خواهد بود. اگر علیرضا منصوریان این تفکر را به تیمش القا کند که همیشه باید پیروز شوند و امید به کسب قهرمانی داشته باشند، مطمئنا در عملکرد تیم هم تاثیر مثبتی خواهد داشت.


علیرضا منصوریان امید نورافکن را از حضور در تمرین‌ها منع کرده، درباره این موضوع هم صحبت می‌کنید؟


من در تیم نبودم که بدانم دقیقا چه اتفاقی رخ داده است اما خودم هم به این موضوع اعتقاد دارم که نظم و انضباط نقش بسیار مهمی در موفقیت یک تیم دارد. فکر می‌کنم اگر قرار باشد یک تیم نتایج خوبی بگیرد باید دیسیپلین داشته باشد. منصوریان هم حتما مشکلی از این بازیکن دیده که این تصمیم را گرفته و باید از تصمیم منصوریان حمایت شود.


استقلال در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی گرفته است. حضور این تیم در آسیا را چطور ارزیابی می‌کنید؟


شروع لیگ قهرمانان آسیا با نیم‌فصل دوم ایران در یک زمان بود. این یعنی اینکه استقلال در روزهای خوبش لیگ قهرمانان آسیا را آغاز کرد. همین امر باعث شد در این دوره تا به حال نتایج خوبی بگیرد. البته با پتانسیلی که از این تیم دیدم مطمئنا در بازی‌های آینده پیروز شود و حتی به مراحل پایانی لیگ قهرمانان برسد. البته روحیه گرفتن از لیگ برتر در نتایج بین‌المللی استقلال تاثیر می‌گذارد. امیدوارم آنها با همین روند خوب‌شان ادامه دهند.


آیا فکر می‌کنید استقلال بتواند در آسیا به قهرمانی برسد؟


نمی‌توانیم به این زودی‌ها درباره این مساله صحبت کنیم. اما من فکر می‌کنم اگر اتفاق خاصی رخ ندهد استقلال در آسیا می‌تواند به جمع ٨ تیم برتر آسیا برسد. یعنی این پتانسیل را دارد که نتایج خوبی بگیرد و به جمع ٨ تیم برود. البته نباید اتفاق خاصی رخ بدهد زیرا گاهی در فوتبال یک توپ از روی شانس وارد دروازه شما می‌شود و باعث می‌شود شما از یک تورنمنت حذفی کنار بروید. به هر حال منصوریان باید به این نکته توجه کند که بازی‌های آسیایی با لیگ تفاوت دارد و بازیکنانش نباید به راحتی اشتباه کنند و موقعیت به حریف بدهند.



انتهای پیام/

ارسال نظر