صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۶ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۶
هنرمند پیش‌کسوت گرافیک:

مشکل دیده نشدن هنر انقلاب در میان مردم، نداشتن تبلیغات درست است

احمد آقاقلی‌زاده، هنرمند پیش‌کسوت گرافیک، بزرگ‌ترین مشکل دیده نشدن هنر انقلاب در میان مردم را نداشتن تبلیغات درست در این زمینه دانست.
کد خبر : 168897

به گزارش گروه فرهنگی ‌آنا از پایگاه خبری حوزه هنری، این هنرمند با اشاره به جایگاه فعلی هنر در میان مردم گفت: در زمینه هنر انقلاب مسلما تولیداتی صورت می‌گیرد که ممکن است تولیدات به اندازه باشند اما متاسفانه جای عرضه، تکثیر و نمایش ندارند و مردم کاملا از آثار انقلابی بی اطلاع هستند. به عنوان مثال ما در زمینه ارائه هنرهای تجسمی انقلاب یک نمایشگاه بیشتر نداریم که آن هم در دل حوزه هنری است؛ در حالی که نمایشگاه بابد کنار خیابان و یک جای مشخص و در دسترس مردم باشد. به دلیل اینکه بسیاری از مردم حوزه هنری را نمی شناسند و دسترسی هم ندارند.



وی سپس به لزوم چاپ آثار انقلابی اشاره کرد و توضیح داد: اینکه آثار انقلابی اصلا چاپ نمی‌شوند اتفاق خوبی نیست. به عنوان مثال کتاب قصه چاپ می‌شود اما ما حتی رنگ پوستر و نقاشی‌های انقلابی را هم نمی‌بینیم، چه فایده‌ای دارد این پوسترها در انبارها بمانند و از آن ها استفاده‌ای نشود؛ این در حالی است که ما باید برای حفظ آثار انقلابی‌مان و قرار دادن در جایگاه ویژه در نزد مردم، باید نمایشگاه‌های استانی و کشوری برگزار کنیم و پوسترهایمان را در سراسر شهرها چاپ کنیم تا مردم ببینند.


او بیان کرد: بیشترین ارتباطی که پیش از این با هنر انقلاب گرفته می‌شد، همین پوسترهای انقلابی بود که مردم با آنها ارتباط برقرار می کردند اما چندسالی است که متاسفانه این اتفاق در سکوت است. با این شرایط من معتقدم کارهای که دیده نشود پس نمی‌شود راجع به آنها صحبت کرد و ارزیابی‌شان کرد.


آقاقلی زاده در ادامه در پاسخ به اینکه با توجه به عدم نیاز آثار هنرهای تجسمی به ترجمه، چقدر می‌شود از این ظرفیت در بازآفرینی ارزش‌های انقلاب اسلامی استفاده کرد، خاطرنشان کرد: به نظرم خیلی می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد. به عنوان مثال ما چندین پوستر ضد شیطنت‌های امریکا داشتیم که در در و دیوارهای شهر نصب شده بود، کلی سر و صدا کرد و تاثیرگذاری بالایی هم داشت که نمی‌توان منکر شد. این اتفاق به نظرم تاثیرگذاری‌اش از صدها سخنرانی هم بیشتر است و باید به شکل مستمر ادامه پیدا کند و این گونه آثار بیشتر دیده شوند البته دیگر آثار انقلابی هم تاثیرات و جایگاه خودشان را دارند اما هنر بصری به مراتب تاثیرگذاری‌اش بیشتر است. ما متاسفانه این بخش را تعطیل کرده‌ایم.


این هنرمند پیش‌کسوت همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا در ارائه هنر انقلاب و ادبیات ارزشی انقلاب اسلامی در قالب هنرهای تجسمی توانستیم خودمان را به دنیا معرفی کنیم، توضیح داد: ما در این زمینه هنوز مشکلات داخلی خودمان را حل نکرده‌ایم پس چطور می‌توانیم خودمان را به دنیا معرفی کنیم وقتی نمی‌توانیم این هنر را به مردم خودمان بشناسانیم. ما باید در این زمینه یک سایت قوی با ترجمه انگلیسی داشته باشیم که آثار را به شکل آنلاین روی آن قرار بدهیم. به نظرم تبلیغات یک شرط اساسی برای دفاع ار ارز‌ش‌های انقلابی‌مان است.


آقاقلی زاده در پایان اظهار امیدواری کرد هرچه زودتر مشکلات اقتصادی و سیاسی حل شود و فرهنگ و هنر کشورمان نیز بقا پیدا کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر