صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۱ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۶

جدال شاگردان برانکو با برزیلی های ایران/ منصوریان به دنبال پایین کشیدن قلعه نویی

پرسپولیس با شکست صنعت نفت در آبادان بیش از هر زمان دیگری به قهرمانی در لیگ شانزدهم نزدیک می شود.
کد خبر : 168399

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، هفته بیست و پنجم رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران امروز و فردا با برگزاری 8 بازی در شهرهای مختلف دنبال می شود که در مهم ترین بازی های این هفته تیم های پرسپولیس، تراکتورسازی و استقلال به مصاف صنعت نفت آبادان، گسترش فولاد و فولاد خوزستان می روند.


پیکان - ماشین سازی


شاگردان مجید جلالی در این بازی نگرانی سقوط ندارند و به دنبال این هستند تا امتیازاتی که در هفته های قبل از دست دادندتا فرصت حضور در آسیا را به باد دهند را جبران کنند. پیکانی ها در صورت پیر.زی برابر ماشین سازی این شانس را پیدا می کنند که در هفته های آینده برای رسیدن به سهمیه آسیا حداکثر تلاش خود را خرج کنند تا لذت حضور در بازی های آسیایی را تجربه کنند. در آن سوی میدان ماشین سازی آنقدر امتیاز از دست داده که حتی پیروزی در این بازی هم مانع از جدایی این تیم از رده انتهایی جدول نخواهد بود اما شاگردان فرهاد کاظمی اگر قصد ماندن در لیگ برتر را دارند باید از مصاف با پیکان برنده بیرون بیایند تا با پیروزی در دیدارهای باقیمانده امیدوار به ماندن در لیگ برتر باقی بمانند. ماشین سازی در این بازی 7 غایب دارد که این موضوع مشکلات فرهاد کاظمی را به مراتب بیشتر کرده است.


پدیده - صبای قم


تیم پدیده با 9 امتیازی که در 3 بازی آخر خود گرفت از خطر سقوط گریخت و در 6 هفته پایانی تلاش می کند تا جایگاه بهتری را به دست آورد. در سمت مقابل صبایی ها در رده شانزدهم قرار دارند. رتبه ای که ماندن در آن مساوی با سقوط به لیگ آزادگان است. بنابراین آنها که در هفته های اخیر نتایج بهتری نسبت به قبل گرفته اند، تلاش خواهند کرد تا با شکست پدیده در مشهد به بقا امیدوار باقی بمانند. این بازی نسبتا مستقیم و شش امتیازی است و برنده آن از لحاظ روحی انگیزه بیشتری برای دیدارهای بعدی خود پیدا خواهد کرد.


نفت تهران - سیاه‌جامگان


حال و روز نفتی ها از لحاظ مالی خوب نیست. این شرایطی بوده که این تیم از ابتدای فصل داشته ولی با این وجود این تیم یکی از مدعیان کسب سهمیه آسیاست. شاگردان علی دایی با شکست سیاه‌جامگان به حضور در آسیا امیدوارتر می شوند. آنها در رده پنجم جدول قرار دارند و به زور حتم به چیزی جز شکست سیاه‌جامگان فکر نمی کنند. تیمی که برابر استقلال و سپاهان با مربیگری اکبر میثاقیان امتیاز گرفته و برابر نفت هم امتیاز می خواهد تا به بقا در لیگ برتر امیدوار باقی بماند. شاگردان میثاقیان با 19 امتیاز هفدهم هستند و اگر برابر نفت 3 امتیاز را بگیرند بیش از گدشته به ماندن امیدوار باقی می مانند.


استقلال خوزستان - ذوب‌آهن


حساس‌ترین دیدار امروز را دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا انجام خواهند داد. تیم‌هایی که هنوز این شانس را دارند تا در لیگ چهارم شده و امیدوار به کسب سهمیه آسیا باشند. شاگردان پور‌موسوی در آسیا غیر منتظره ظاهر و موفق شدند 7 امتیاز از 3 بازی دور رفت کسب کنند و حالا امید اول صعود از گروه خود هستند. ذوب‌آهن با پیروزی که در بازی آخر خود در سال 95 مقابل بنیادکار ازبکستان به دست آورد نه تنها شانس خود را برای صعود از گروهش زنده کرد بلکه با روحیه خوب به تعطیلات رفت. تیم مجتبی حسینی در نیم فصل دوم لیگ در نتیجه‌گیری نوسان زیادی داشت و همین امر باعث شد آنها در جدول سیر نزولی داشته باشند اما با این حال شانس کسب سهمیه را دارند.


صنعت نفت آبادان- پرسپولیس


برزیل لیگ در حالی فردا میزبان صدرنشین لیگ است که از داشتن تماشاگرانش در این بازی محروم است و آبادانی‌ها هنوز امیدوارند که کمیته انضباطی در آخرین لحظه محرومیت آنها را ببخشد. اوضاع تیم فیروز کریمی چندان مساعد نیست و آنها همچنان در نتیجه‌گیری با فراز‌ونشب زیادی مواجه هستند.


در بازی رفت دو تیم، پرسپولیس به سختی توانست با یک گل تیم آبادانی را شکست دهد اما در بازی فردا شرایط کاملا متفاوت است. از این جهت که نفتی‌ها برای فرار از خطر سقوط نباید در خانه امتیاز از دست دهند و طبیعی است که مقابل پرسپولیس بازی تهاجمی ارائه دهد. در آن‌سو شاگردان برانکو نیز برای اینکه قهرمانی خود را زودتر مسجل کرده و فقط روی بازی‌های لیگ قهرمانان تمرکز کنند به دنبال 3 امتیاز این بازی هستند. در این شرایط انتظار یک بازی زیبا را از دو تیم داریم هرچند جذابیت این مسابقه در نبود تماشاگران تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.


سپاهان - سایپا


حسین فرکی در شرایطی با تیمش راهی اصفهان شده که باز هم زلاتکو کرانچار سرمربی این تیم است. دو مربی که با وجود کسب جام در سپاهان از سرمربیگری این تیم برکنار شدند و در این بین مربی کروات مجدد به نیمکت این تیم برگشته تا مسئولان باشگاه سپاهان به نوعی نشان دهند برکناری کرانچار در مقطع قبلی از این باشگاه تصمیمی اشتباه بوده است. سپاهان با سرمربی جدیدش برای ادامه لیگ فقط می‌تواند امیدوار به این باشد که با کسب مقام چهارمی لیگ سهمیه آسیا را بگیرد. سایپا هم هنوز از خطر سقوط فرار نکرده و از این‌رو برای کسب امتیاز به مصاف سپاهان خواهد رفت.


تراکتورسازی - گسترش فولاد


دربی تبریز این بار با هیجان بیشتری نسبت به دیدار رفت برگزار خواهد شد و شاید این بار فراز کمالوند خیلی دوست نداشته باشد تراکتورسازی برنده این بازی باشد! شاگردان قلعه‌نویی زودتر از آنچه تصور می‌شد فاصله‌شان با پرسپولیس به 10 امتیاز رسید و همین مسئله باعث شد طرفداران این تیم کمترین امید را برای قهرمانی در لیگ داشته باشند. چه بسا اگر این تیم دربی تبریز را هم نبرد باید قید قهرمانی را بزند. گسترش هم با هزینه‌های زیادی که در این فصل کرده خیلی امیدوار است مجوز حضور در آسیا را برای اولین بار بگیرد و برای رسیدن به این هدف آنها به نوعی محکوم به کسب 3 امتیاز دربی تبریز هستند.


استقلال - فولاد


استقلال اگرچه شانس بسیار کمی برای قهرمانی در لیگ دارد اما رقابت این تیم با تراکتورسازی برای کسب مقام دومی به نوعی دیدنی است. شاید برای علیرضا منصوریان خیلی مهم باشد که در اولین فصل حضورش در استقلال تیمش بالاتر از تیم قلعه‌نویی قرار بگیرد. اگر چه این موضوع به همین اندازه هم برای سرمربی تراکتورسازی مهم تلقی می‌شود. آبی‌پوشان پایتخت در لیگ قهرمانان شرایط خوبی را دارند و از این‌رو با روحیه خوب به استقبال تعطیلات رفتند. ضمن اینکه بازیکنان این تیم با دریافت بخشی از قرارداد خود فعلا دغدغه مالی ندارند. فولاد از جمله تیم‌هایی است که در این فصل کلی فراز و نشیب در نتیجه‌گیری داشته و از این‌رو نعیم سعداوی امیدوار است فردا تیمش روز خوبش باشد.


برنامه دیدارهای هفته بیست و پنجم لیگ برتر به شرح زیر است:


جمعه 11 فروردین


نفت تهران - سیاه‌جامگان مشهد (ساعت 17 ورزشگاه تختی تهران)
استقلال خوزستان - ذوب‌آهن اصفهان (ساعت 17 ورزشگاه غیر اهواز)
پدیده خراسان - صبای‌ قم (ساعت 17 ورزشگاه ثامن مشهد)
پیکان - ماشین‌سازی تبریز (ساعت 177 ورزشگاه شهر قدس)


شنبه 12 فروردین


صنعت نفت - پرسپولیس (ساعت 16:30 ورزشگاه تختی آبادان)
سپاهان - سایپا (ساعت 17:00 ورزشگاه نقش جهان اصفهان)
تراکتورسازی - گسترش فولاد (ساعت 17:30 ورزشگاه یادگار امام)
استقلال - فولاد‌ (ساعت 18:500 ورزشگاه آزادی)



انتهای پیام/

ارسال نظر