صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۴ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴

فاصله ایران و قطر در برداشت گاز از پارس جنوبی کاهش می‌یابد

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از افزایش برداشت گاز از پارس جنوبی تا پایان سال جاری خبر داد.
کد خبر : 16827

علی اکبر شعبان‌پور در نشستی خبری که در حاشیه بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی برگزار شد درباره میزان فاصله برداشت ایران و قطر از میدان گازی پارس جنوبی به خبرنگار گروه اقتصادی آنا گفت: با تکمیل فازهای دیگر پارس جنوبی تا پایان سال جاری، میزان برداشت گاز ما از این میدان به 21 میلیارد فوت مکعب در روز می‌رسد که نسبت به 23 میلیارد فوت مکعب برداشت روزانه قطر فاصله کمتری پیدا خواهیم کرد.


وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان امسال 470 میلیون لیتر مکعب به ظرفیت برداشت گاز ایران از میدان گازی پارس جنوبی افزوده خواهد شد.


مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در ادامه این نشست اظهار کرد: اولویت‌گذاری انجام شده برای فازهای نیمه‌کاره پارس جنوبی شرایط اجرایی را بهبود بخشید و توانستیم با تمرکز بر پروژه‌ها پیشرفت خوبی داشته باشیم.


وی با بیان این که تمرکز اصلی ما در سال ٩٢ و ٩٣ بر فازهای اولویت نخست پارس جنوبی بوده‌است، گفت: به دلیل همین تمرکز و تلاش صورت گرفته توانستیم پروژه فاز ١٢ پارس جنوبی (معادل سه فاز) را تکمیل و پروژه‌های فازهای ١٥ و ١٦ و ١٧ و ١٨ را نیز برای افتتاح و بهره‌برداری در سال ٩٤ آماده کنیم.


مدیرعامل نفت و گاز پارس تاکید کرد: با تولید روزانه ٣٦ میلیون متر مکعب از فازهای ١٥ و ١٦ و ١٧ و ١٨ و در مدار آمدن بخش‌هایی از فازهای ١٩ تا ٢١ امسال تعهد تولید ١٠٠ میلیون متر مکعب گاز برای زمستان را تامین خواهیم کرد.


وی افزود: همین برنامه ریزی پارسال نیز به نتیجه رسید و توانستیم ١٢٥ میلیون متر مکعب گاز را برای زمستان ٩٣ تامین کنیم.


شعبان‌پور تصریح کرد: برنامه تولید در فازهای ١٥ و ١٦ بدون مشکل در جریان است، اما درباره حفاری یکی از بخش‌های ١٧ و ١٨ کمی عقب هستیم و امیدواریم این تاخیر در ماه‌های آینده جبران شود.


وی با اشاره به این که در مجموع ٦ میلیارد فوت مکعب از هفت فاز اولویت نخست پارس جنوبی تامین می‌شود، افزود: علاوه بر این امسال بخش‌هایی از فازهای ١٩، ٢٠ و ٢١ نیز به بهره‌برداری می‌رسد.


انتهای پیام/

برچسب ها: پارس جنوبی گاز نفت
ارسال نظر