صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۲۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
نقویان در جمع استادان واحد اصفهان

نقویان: همه معلمان و استادان باید در راه بسط اخلاق در جامعه تلاش کنند

حجته الاسلام نقویان در آئین گرامیداشت مقام استاد در جمع استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) گفت: به نظر من همه معلمان و استادان باید در راه بسط اخلاق در جامعه تلاش کنند و باید نسل جدید ایران را به بهترین شکل در مسیر اخلاق و قانونمندی قرار دهیم.
کد خبر : 16817

به گزارش خبرنگار آنا، وی درباره قانون و لزوم اجرای آن در جامعه گفت: باید از از زیاده خواهی ها جلوگیری کرد، انسان موجودی دو بعدی است و اگر روی دیگر او ظهور کند خشن می شود، برای کنترل رفتار چنین موجودی نیاز به اجرای قانون است، شما همین انسان اشرف مخلوقات را مشاهده کنید زمانی که عصبانی می شود در چه وضعیتی قرار می گیرد کاملا از ظاهر معصوم و معقول خود فاصله می گیرد.


نقویان با تأکید بر نقش استادان و معلمان در تربیت اخلاقی شاگردان و دانشجویان افزود: ببینید چه اتفاقی افتاده که اکنون دادگستری ما بسیار بزرگ شده این تقصیر همه ماست از پدر گرفته تا من روحانی تا معلمان و استادان.


این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: باید افراد را وادار به اجرای قانون کنیم، قانون و التزام به قانون لازمه یک جامعه است چون جامعه بدون قانون هرگز مسیر موفقیت را طی نمی کند.


نقویان با ذکر خاطره ای گفت: سال ها قبل در فرانسه، ساختمان کوچکی را دیدم سوال کردم اینجا کجاست گفتند دادگستری است برایم جالب بود که چگونه یک ساختمان کوچک می تواند دادگستری باشد چند ماه بعد از آن در مشهد برای بازدید از ساختمان بسیار بزرگی رفتم، وسعت این ساختمان بسیار جالب بود پرسیدم این ساختمان در آینده مربوط به کدام ارگان می شود گفتند دادگستری. واقعا ناراحت شدم که چرا این گونه است و چرا ما نتوانستیم به نحو احسن اخلاق اسلامی را در جامعه عملی کنیم.


وی با تأکید بر نقش استادان در رفع معایب اخلاقی جامعه تأکید کرد: به نظر من همه معلمان و استادان باید در راه بسط اخلاق در جامعه تلاش کنند و باید نسل جدید را به بهترین شکل در مسیر اخلاق و قانونمندی قرار دهیم، این یک وظیفه اسلامی و ملی بر همه ماست تا جامعه ای ارزشمند داشته باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر