صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۰ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۶

ایران آماده عبور از دیوار چین برای رسیدن روسیه

ملی پوشان فوتبال کشورمان در حالی به مصاف چین می روند که این تیم در بازی قبلی خود از سد روسیه گذشته است.
کد خبر : 167991

به گزارش خبرنکار ورزشی آنا، تیم ملی فوتبال کشورمان در یکی از حساس ترین دیدارهای خود در راه رسیدن به جام جهانی 2018 روسیه امروز از ساعت 16:30 به مصاف تیم ملی چین خواهد رفت. دیداری بسیار مهم که پیروزی در آن مسیر راهیابی به جمع بهترین تیم های فوتبال جهان را کوتاهتر می کند.


ایران


پیروزی در خاک قطر شیرین ترین برد شاگردان کارلوس کی روش بود چرا که همان روز کره جنوبی و ازبکستان برابر چین و سوریه شکست خوردند و ملی پوشان ایران پیروزی 6 امتیازی را به دست آوردند. حالا فاصله نزدیکترین رقیب تیم ملی برای حضور در صدرجدول 4 امتیاز شده و کره ای ها برای جبران این فاصله باید از سد سوریه بگذرند و امیدوار باشند که تیم ملی ایران برابر چینی که هفته گذشته آنها را شکست داد، متوقف شود. این در حالی است که تیم ملی ایران می‌تواند با پیروزی مقابل چین مقابل 80 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی، جشنی بزرگ را برپا کند، جشنی که شیرینی آن دو چندان خواهد بود، چراکه تیم ملی علاوه بر نزدیک شدن به جام جهانی، می‌تواند برای اولین بار دومین صعود پیاپی خود را رقم بزند. چینی‌ها حتی برای این بازی زودتر از موعد مقرر چند جاسوس را هم به تهران اعزام کردند تا در خدمت کادرفنی این تیم باشند که البته با اطلاع رسانی به موقع و هوشیاری کادرفنی این حربه آنها خنثی شده و در این مدت هیچ خبر و اثر فنی از اردوی تیم ملی به بیرون درز پیدا نکرد!


تیم ملی ایران در دور رفت رقابت‌ها به جز دیدار مقابل سوریه که آن هم در شرایط آب و هوایی نامساعدی برگزار شد، فقط در مقابل چین از کسب هر 3 امتیاز ناکام ماند و مقابل حریفانی مانند قطر، ازبکستان و کره جنوبی به برتری رسید. همین موضوع می‌تواند انگیزه‌ها را برای پیروزی مقابل تیم شکست ناپذیر دور رفت بیشتر کند. به خصوص که برگزاری این بازی رایگان است و ورزشگاه ازادی مملو از جمعیت می شود.


چین


چینی ها با پیروزی برابر کره جنوبی اگر چه می دانند شانس آنچنانی برای صعود به مرحله بعدی ندارند اما نمی خواهند تیم آخر گروه باقی بمانند و حداکثر تلاششان را خواهند کرد تا در دور برگشت بهترین نتیجه را بگیرند. دست روزگار لیپی را سکاندار هدایت اژدها کرده تا یکی از اتفاقات ویژه مقدماتی جام جهانی دوئل لیپی با کی روش باشد. لیپی روز اول آبان سال 95،از سوی اتحادیه فوتبال چین به‌طور رسمی به‌ عنوان سرمربی جدید تیم ملی این کشور انتخاب شد تا این مربی 68 ساله جانشین گائو هونگبو شود که پس از شکست 2 بر صفر چین برابر ازبکستان در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 از سمت سرمربیگری این تیم استعفا کرد.در حالی که برخی رسانه‌های انگلیسی دستمزد سالیانه سرمربی پیشین ایتالیا را در حرفه جدیدش 17 میلیون پوند و برخی دیگر 18 میلیون پوند عنوان کردند، شبکه تلویزیونی «سی‌سی‌ تی‌وی» چین در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» اعلام کرد که دستمزد لیپی 4.5 میلیون یورو (4.9 میلیون دلار) در سال است.سوای هر آنچه عصر سه شنبه بهاری در زمین چمن ورزشگاه آزادی می گذرد،بیرون میدان نبرد پرتغال ایتالیا به وسعت تاریخی پر رمز و راز در جریان خواهد بود.


۱۳ پیروزی و ۳ شکست


حاصل ۲۲ دیدار قبلی دو تیم پیروزی‌های فراوان و متعدد تیم ملی ایران و معدود پیروزی‌های چین را در بر داشته است. ملی پوشان کشورمان در مجموع ۱۳ بار طعم پیروزی را برابر چینی‌ها چشیده‌اند و ۶ بار هم تقابل‌های دو تیم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. سهم چینی ها از تقابل با تیم ملی ایران تنها ۳ پیروزی بوده است. اولین باری که تیم‌های ملی ایران و چین با هم دیدار داشتند، ۲۱ خرداد ۱۳۵۵ بود. این بازی در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۶ و در تهران بود و در حالی که دیدار دو تیم در پایان نود دقیقه با تساوی بدون گل خاتمه یافته بود، علیرضا خورشیدی در دقیقه ۱۰۰ و حسن روشن در دقیقه ۱۱۹ به سود تیم ملی کشورمان خاتمه یافت تا اولین رویارویی دو تیم با پیروزی ایران همراه باشد. به این ترتیب نام علیرضا خورشیدی بعنوان نخستین گل زن در تاریخ رقابت های دو کشور نیز به ثبت رسید.


در ۲۲ بازی گذشته که بین دو تیم برگزار شد، ملی پوشان کشورمان در مجموع ۳۹ بار دروازه تیم حریف را باز کرده‌اند که این آمار جالبی برای حمله وران کشورمان در برابر تیم ملی چین محسوب می‌شود. در حالی ایران ۳۹ بار به چین گل زنی کرده است که چینی‌ها تنها ۲۰ بار (تقریبا نیم) موفق به گل زنی به تیم ملی کشورمان شده است.


هفته هفتم انتخابی جام جهانی جهانی در قاره آسیا


در این هفته هفتم از این مسابقات ۶ دیدار در دو گروه A و B برگزار می‌شود و بعد از این هفته تنها سه هفته باقی می‌ماند.


گروه A
کره جنوبی – سوریه، ساعت ۱۵:۳۰
ایران – چین ، ساعت ۱۶:۳۰
ازبکستان – قطر، ساعت ۱۷:۳۰


جدول گروه A


ایران – ۱۴ امتیاز
کره جنوبی – ۱۰ امتیاز
ازبکستان – ۹ امتیاز
سوریه – ۸ امتیاز
چین – ۵ امتیاز
قطر – ۵ امتیاز


انتهای پیام/

ارسال نظر