صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۰ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۶
از ابتدای برنامه سلامت نوروزی تاکنون:

برقراری ٢٠ هزار تماس مردمی با سامانه بهداشت ١٩٠/‌ بیشترین شکایات ثبت شده در مشهد

رئیس سامانه بهداشت 190 گفت: از اول اسفند 1395 و آغاز برنامه سلامت نوروزی تا 5 فروردین 1396، بیش از 20هزار تماس تلفنی با سامانه بهداشت ١٩٠ برقرار شده است.
کد خبر : 167787

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، محراب آقازاده، رئیس سامانه بهداشت 190 ادامه داد: تماس مربوط به مسائل بهداشتی منجر به ثبت شکایت در سامانه بهداشت 190 شده و بیش از 13هزار تماس به مبادی ذی‌ربط و سازمان‌های برون بخشی و درون بخشی ارجاع و راهنمایی شده است.


وی افزود : تاکنون به 77 درصد از کل شکایات رسیدگی شده و 17 درصد به سازمان‌های برون بخشی ارجاع داده شده است.


آقازاده افزود: از مجموع شکایات مختومه شده، 24 درصد با نتیجه رفع نقص، 15 درصد با نتیجه معرفی متخلفان به مراجع قضایی، 25 درصد با صدور اخطار کتبی و 5 درصد منجر به معدوم سازی 3696 کیلوگرم کالای آسیب رسان و مواد غذایی غیر بهداشتی شده است.


رئیس سامانه بهداشت 190 گفت: بیشترین شکایات ثبت شده به ترتیب در دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد 14 درصد، شهید بهشتی 12 درصد، ایران 11 درصد و شیراز و اصفهان 9 درصد بوده است.


وی اظهار کرد: کثرت شکایات در اصناف مختلف به ترتیب امکنه مسکونی 12 درصد، اغذیه فروشی و ساندویچ و پیتزا 10 درصد، نانوایی 9 درصد و سلف سرویس و رستوران 9 درصد بوده واز نظر جنسیت تماس گیرندگان نیز 76 درصد مرد و 24 درصد زن بوده‌اند.


آقازاده یادآور شد: بیشترین نوع درخواست و مشکلات بهداشتی عبارت از عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد، عرضه مواد غذایی بسته بندی شده فاسد و فاقد تاریخ معتبر، دفع غیر بهداشتی فاضلاب، انجام فعالیت غیر مجاز(مانندتهیه و بسته بندی مواد غذایی، تاتو و ... ) ، استفاده از مواد اولیه فاقد کیفیت مناسب، وجود جسم خارجی در مواد غذایی صنفی سنتی، عدم رعایت بهداشت دست‌ها، عدم رعایت شرایط نگهداری مواد غذایی و عرضه قلیان در مراکز فاقد مجوز بوده است.


رئیس سامانه بهداشت 190 افزود: از اطلاعاتی که از نظرسنجی مردمی به صورت تلفنی از تماس گریندگان با سامانه بهداشت 190 بدست آمد، مشخص شد 97 درصد تماس گیرندگان از نحوه رسیدگی به شکایات رضایت دارند و 3 درصد ناراضی بودند که شکایات آنان جهت رسیدگی مجدد به دانشگاه‌های ذی‌ربط ارجاع شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر