صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۹ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۶

ابهام معاون نخست وزیر ترکیه درباره وضعیت کشورش

معاون نخست وزیر ترکیه می‌گوید درک خارجی از ترکیه ضعیف است اما این کشور در موقعیت بدی نیست. با این وجود او معتقد است که ترکیه شرایط مناسبی ندارد و نیازمند اصلاحات است.
کد خبر : 167681

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وبسایت روزنامه حریت، مهمت شیمشک گفت که سرگذشت ترکیه با برخی اصلاحات کلیدی در میان مدت و بلند مدت استوار می‌ماند.


او ادامه داد: «کسانی که از بیرون به ترکیه نگاه می‌کنند، ادراک درستی از کشور ندارد؛ اما شرایط آن قدرها هم بد نیست. واقعیت این است که به هر حال شرایط در حد مطلوب نیست. بنابراین ما یک برنامه اصلاحات جامع داریم که ترکیه را در میان مدت و بلند مدت حفظ خواهد کرد.»


این در حالی است که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز 23 مارس (4 فروردین) در پاسخ به این سوال که آیا مذاکرات الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا متوقف خواهد شد، گفت: «ما باید در انتظار همه‌پرسی و هر چیز دیگری در ترکیه باشیم.»


رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در 23 مارس (4 فرودین) اعلام کرد که کشورهای اروپایی می‌توانند از نتایج حاصل از همه‌پرسی 16 آوریل (28 فروردین) متعجب شوند.


ترکیه در تاریخ 16 آوریل (28 فروردین) همه‌پرسی برگزار خواهد کرد تا تصمیم‌گیری کند که سیستم دولتی را با بالا بردن قدرت رئیس جمهور تغییر دهد و یا سیستم پارلمانی فعلی را حفظ کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر