صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۸ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۶

فراخوان برنامه پژوهشی جندی‌شاپور برای محققان ایرانی و فرانسوی اعلام شد

دانشگاهیان و پژوهشگران ایرانی و فرانسوی برای شرکت در برنامه پژوهشی مشترک جندی‌شاپور می‌توانند طرح‌های خود را تا 15 تیر امسال به مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال کنند.
کد خبر : 167347

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، برنامه پژوهشی جندی‌شاپور از سوی مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم و بخش همکاری و فعالیت فرهنگی سفارت فرانسه SCAC (زیر پوشش سفارت فرانسه در ایران) با فراخوان سالانه اجرا می‌شود. این برنامه از سال 1383 آغاز شده است و هدف آن ارتقا و گسترش همکاری‌های پژوهشی علمی و فنی پیشرفته میان پژوهشگران دو کشور ایران و فرانسه است.


برنامه "جندی‌شاپور" شامل پروژه‌های مشترک پژوهشی گروه‌های ایرانی و فرانسوی در همه زمینه‌ها به ویژه علوم انسانی و اجتماعی (حقوق، اقتصاد و مدیریت)، علوم پزشکی، علوم پایه، علوم محیط زیست و زیست‌شناسی است اما مدت برنامه برای هر پروژه نباید بیش از دو سال باشد.


پروژه‌هایی که همراه با آموزش در سطح دکتری یا پسا دکتری باشد، پروژه‌هایی که موجب همکاری چند آزمایشگاه یا موسسه مختلف ایرانی و فرانسوی شوند و پروژه‌‌هایی که باعث ایجاد توسعه به ویژه توسعه اجتماعی اقتصادی شوند در اولویت برنامه جندی‌شاپور هستند.


تصویب پروژه از سوی یکی از موسسات پژوهشی یا دانشگاه‌های ایران، انتخاب یک نماینده به عنوان مسئول پروژه برای پروژه‌هایی که چند موسسه یا دانشگاه در آن مشارکت دارند و ارائه تنها یک پروژه از سوی هر مسئول پروژه از شرایط شرکت در این برنامه است.


در صورت پذیرش پروژه پیشنهادی، برای تسهیل و کمک به سفر محققان ایرانی به فرانسه از طرف مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم (CISSC) و برای سفر طرف فرانسوی به ایران از طرف موسسه کامپوس فرانس (نماینده فرانسه) مبلغ مشخصی پرداخت می‌شود اما تامین اعتبارات و بودجه مربوط به تحقیقات پروژه مشترک بر عهده خود موسسات و نهادهای مرتبط است.


تکمیل فرم شرکت در برنامه پژوهشی جندی‌شاپور از طریق وب‌سایت مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم به نشانی www.cissc.ir، معرفی محقق از سوی پژوهشگاه یا دانشگاه متبوع، ارائه نام و نشانی کامل و سوابق علمی مسئولان فرانسوی و ایرانی پروژه، نشانی پست الکترونیکی آنها و دانشجویانی که تامین اعتبار سفر آنها از برنامه جندی‌شاپور درخواست شده است، ارائه نامه‌ای از طرف همکار فرانسوی مبنی بر موافقت در شرکت در پروژه و ارائه طرح توصیفی دقیق پروژه به دو زبان فارسی و فرانسوی از جمله مدارک و شرایط شرکت در برنامه پژوهشی جندی‌شاپور است.


متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه ارسال طرح‌ها می‌توانند به وب‌گاه مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی به نشانیwww.cissc.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02188919894 تماس بگیرند.



انتهای پیام/

ارسال نظر