ثبت بیش از 12 هزار شکایت در سامانه بهداشت 190
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت بهداشت، محراب آقازاده عنوان کرد: همزمان با آغاز برنامه سلامت نوروزی از یکم تا تا بیستم اسفند بیش از 12 هزار تماس تلفنی با سامانه بهداشت 190 برقرار شده است.
وی گفت: تاکنون به 70 درصد از کل شکایات رسیدگی شده و 15 درصد به سازمانهای برون بخشی ارجاع داده شده و 11 درصد آن نیز در دست اقدام است.
رئیس سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت افزود : 70 درصد شکایات مختومه شده، 22 درصد با نتیجه رفع نقص، 14 درصد با نتیجه معرفی متخلفان به مراجع قضایی، 9 درصد با صدور اخطار کتبی بوده و 5 درصد منجر به معدوم سازی 1863 کیلوگرم کالای آسیب رسان و مواد غذایی غیر بهداشتی شده است.
وی گفت: بیشترین شکایات ثبت شده به ترتیب در دانشگاههای علوم پزشکی مشهد 13 درصد، شهید بهشتی 13 درصد، ایران 11 درصد، شیراز 11 درصد و اصفهان 9 درصد بوده است.
رئیس سامانه بهداشت ١٩٠ وزارت بهداشت در ادامه گفت: همچنین کثرت شکایات در اصناف مختلف به ترتیب امکنه مسکونی 13 درصد، نانوایی 10 درصد، اغذیه فروشی و ساندویچ و پیتزا 9 درصد، سوپرمارکت و بقالی 9 درصد و سلف سرویس و رستوران 8 درصد بوده است.
وی افزود: از نظر جنسیت تماس گیرندگان نیز 74 درصد مرد و 26 درصد زن بودهاند.
مهندس آقازاده گفت: بیشترین نوع درخواست و مشکلات بهداشتی عبارت از عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد 8 درصد، عرضه مواد غذایی بسته بندی شده فاسد و فاقد تاریخ معتبر 6 درصد، دفع غیر بهداشتی فاضلاب 6 درصد، انجام فعالیت غیر مجاز مانند تهیه و بسته بندی مواد غذایی و ... 6 درصد، وجود جسم خارجی در مواد غذایی صنفی سنتی 4 درصد، استفاده از کارکنان فاقد کارت بهداشتی معتبر 3 درصد، عدم رعایت بهداشت دستها 3 درصد و همچنین عرضه قلیان در مراکز غیر مجاز 1.5 درصد بوده است.
وی در پایان افزود: در بخش نظر سنجی مردمی از نحوه رسیدگی به شکایات و درخواستها نیز طی تماس با تماس گیرندگان، میزان رضایتمندی مردمی 95 درصد بوده است.
انتهای پیام/