تست گرم خط ۷ متروی تهران انجام شد
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص)؛ مراسم تست گرم خط 7 مترو تهران با حضور شهردار تهران، مدیر عامل گروه تخصصی سپاسد قرارگاه سازندگی خاتم انبیاء(ص) و همچنین جمعی از اصحاب رسانههای خبری در محل ایستگاه مترو کمیل برگزار شد.
طول خط هفت مترو 30 کیلومتر با 22 ایستگاه است و این خط همه خطوط مترو را قطع کرده و ارتباطات را به صورت کامل برقرار میکند. خط هفت از نظر فنی، جزو پیچیدهترین و عمیقترین خطوط مترو تهران به شمار میرود،به صورت متوسط خط هفت مترو تهران 30 متر در زیر زمین واقع شده است و این خط از زیر همه خطوط عبور میکند؛ این در حالی است که جنس زمین و خاک در این مسیر به نحوی بود که عبور تونل بسیار سخت است و مشاوران نیز در مطالعات اولیه، احداث تونل را سخت میدانستند.
خط هفت از منتهی الیه شرق در استادیوم تختی شروع میشود و از مناطق مرکزی و محروم شهر تهران عبور میکند. در ادامه به اتوبان آهنگ، میدان قیام، خیابان مولوی و اتوبان نواب نیز میرسد.
همچنین از اتوبان نواب نیز این خط به سمت شمال تا پل گیشا، بوستان گفتوگو، برج میلاد و میدان صنعت امتداد مییابد.
تمام این دستاوردها در خط هفت مترو تهران مدیون زحمات و تلاشهای جهادگرانه کارگران، مهندسان و تمام دست اندرکاران حاضر در قرارگاه جهادی سازندگی خاتم الانبیاء (ص) است که در طی این سالها تمام تلاش خود را در این زمینه بهکارگیری کردند و به معنای واقعی شعار امسال مقام معظم رهبری که اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است را جامعه عمل پوشاندند که امروز شاهد رونمایی از تلاشهای شبانه روزی جهادگران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) بودیم.
کریم باشنا، مدیر عامل گروه تخصصی سپاسد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) نیز در حاشیه مراسم تست گرم خط هفت مترو تهران طی سخنانی در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از تلاشهای شبانه روزی تمام عوامل دست اندر کاران در ساخت خط هفت مترو تهران عنوان کرد: با توجه به نام گذاری سال 95 توسط فرماندهی معظم کل قوا، که این سال را اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گذاری کردند، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) به عنوان نهاد پیش رو در عرصه سازندگی کشور به معنای واقعی کلمه شعار سال را با همت جهادی تمام نیروهای خود به عمل تبدیل کرد.
وی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه قرارگاه مجددا بعد از جنگ وارد عرصه سازندگی شده است، افزود: قرارگاه بعد از جنگ نیز در عرصه جهادی سازندگی پا نهاد و در حال حاضر بسیاری از راهها ، پلها، صدها، نیروگاهها و سایر سازندگی را در حوزههای مختلف داشته است و امروز شاهد این هستیم که قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) وارد پروژه خط 7 مترو تهران شده است و ان شا الله برخی از ایستگاههای اصلی این خط تا ماههای آینده به بهره برداری خواهد رسید.
مدیر عامل گروه تخصصی سپاسد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در خصوص در صد پیشرفت این پروژه نیز اظهار کرد: در پایان سال 94 پیشرفت پروژه 28درصد بوده است ولی امروز و در روزهای پایانی سال 95 درصد پیشرفت خط 7 مترو تهران به همت نیروهای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) به 93 درصد رسیده است.
باشنا ادامه داد: در حال حاضر نیز این خط مترو قابل استفاده است ولی در برخی از ایستگاهها مجهز به پله برقی نشده است و منتظریم تا هر چه زودتر این تجهیزات در محلهای خود نصب و آماده بهره برداری شود و ان شاءالله این خط تا ماه های آینده مورد استفاده مردم عزیزمان قرار میگیرد.
وی درباره ویژگیهای منحصر به فرد این خط مترو نیز بیان کرد: عمق این خط مترو حداکثر 56 متر است و این خط در مقایسه با سایر خطوط مترو تهران از طول بیشتری برخوردار است، این خط همچنین در مقایسه با سایر خطوط مترو تهران در هنگام احداث به دلیل نوع خاک و وجود حفره های متعدد در این مسیر با مشکلات فراوانی مواجه بودیم و متخصصان ما در قرارگاه با اتکا به توان و تخصص خود این مسیر را حفاری کردند.
انتهای پیام/