صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۵ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۵

الزام اپراتورها به تقویت خدمات نوروز در جاده های پرتردد 

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران اعلام کرد: اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعات ملزم شده اند در نوروز 96 نسبت به تقویت و بهبود وضعیت شبکه در جاده های پرتردد و شهرهای گردشگرپذیر اقدام کنند.
کد خبر : 166590

به گزارش گروه اقتصادی آنا از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، علی‌اصغر عمیدیان با اشاره به تشکیل ستاد نوروزی اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعات، هدف از این کار را خدمات‌رسانی و پاسخگویی بهتر و مناسب‌تر به مشترکان اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعات در ایام نوروز 96 عنوان کرد.
به گفته این مقام رگولاتوری، این ستاد با حضور نمایندگان رگولاتوری، اپراتورهای تلفن همراه و شرکت مخابرات ایران تشکیل شده است و براساس ابلاغ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتورهای تلفن همراه موظف شده‌اند با برنامه ‌ریزی مناسب در ایام نوروز به ویژه در جاده‌های پر تردد و نقاط سیاحتی و زیارتی مسافرپذیر نسبت به بهبود وضعیت شبکه و خدمات و همچنین افزایش ظرفیت با استفاده از ایستگاههای متحرک اقدام کنند.
عمیدیان اضافه کرد: پیش‌بینی کشیک‌های نوروزی در همه بخش های فنی، نگهداری، تجاری، توسعه، فروش و پشتیبانی برای ارائه خدمات مناسب مشترکان و حضور مستمر در دفاتر و نقاط پاسخگوئی در کل کشور با اولویت مکانهای پر تردد توریستی، زیارتی و سیاحتی نیز از مواردی است که اپراتورها ملزم به اجرای آن هستند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در ایام نوروز مصرف خدمات صوتی، پیامکی و اینترنت مشترکان نسبت به روزهای عادی افزایش می‌یابد، تصریح کرد: بر همین اساس اپراتورهای تلفن همراه موظف شده‌اند برنامه‌های ویژه‌ای را برای تخصیص ظرفیت مناسب و مدیریت خدمات داشته باشند.
وی یادآور شد: این موضوع از چند ماه قبل در دستور کار اپراتورها قرار گرفته بود و آنها با شناسایی نقاط مرتبط برای بهبود و افزایش ظرفیت و خدمات اقدام کرده‌اند.
عمیدیان گفت: کانال‌های ارتباطی مردم در اپراتور همراه اول شامل شماره 9990 برای مشترکان این اپراتور و شماره 09129990 برای مشترکان سایر اپراتورها است.
در اپراتور ایرانسل شماره 700 برای مشترکان ایرانسلی و شماره 09377000000 برای مشترکان سایر اپراتورها، در اپراتور رایتل شماره 200 برای مشترکان این اپراتور و شماره 09202000000 برای مشترکان سایر اپراتورها و در اپراتور تالیا شماره 09329999 برای مشترکان این اپراتور و شماره 09329999000 برای مشترکان سایر اپراتورها و خط ثابت 8173 برای پاسخگویی تعیین شده است.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: سامانه تلفنی 195 و پایگاه اینترنتی www.195.ict.gov.ir نیز برای دریافت نظرات مردم و ثبت و رسیدگی به شکایت های مشترکان در ایام نوروز فعال است.
عمیدیان به احتمال افزایش وقوع حادثه ها در ایام نوروز اشاره و از مردم تقاضا کرد از تماس های بی ‌مورد و غیرضروری با شماره‌‌های امدادرسانی، فوریتی و اطلاع ‌رسانی شامل 112 هلال احمر، 110 فوریت‌های پلیسی، 120 راهنمایی و رانندگی، 115 فوریت های پزشکی، 125 آتش‌نشانی و 141 اطلاعات جاده‌ها پرهیز کنند تا کارکنان این بخش ها بتوانند با استفاده از این خطوط ارتباطی، خدمت‌رسانی بهتری به مردم داشته باشند.
پیشتر محمدرضا فرنقی زاد رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌ رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تشکیل ستاد نوروزی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داده و گفته بود: با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز و آغاز سفرهای عمومی مردم به دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ستاد نوروزی در این وزارت تشکیل شد.
وی افزود: مقرر شد تسهیلات لازم برای برقراری ارتباطات مناسب مسافران نوروزی توسط اپراتورها در نظر گرفته شود و ظرفیت شهرهای مسافرپذیر از نظر مکالمه و انتقال دیتا افزایش یابد.


انتهای پیام/

ارسال نظر