صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۲۳ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

دانشگاه آزاد اسلامی با ۲۲میلیون متر مکعب فضای آموزشی، خلا آموزش عالی کشور را پرکرده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۰ درصد آموزش عالی و ۴۰ درصد آموزش پزشکی از سوی دانشگاه آزاداسلامی اداره می‌شود و ۳۰درصد پژوهش کشور در این جایگاه رفیع علمی صورت می‌گیرد.
کد خبر : 16626

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، ابوالقاسم خسروی در آیین گرامیداشت میلاد امیرالمومنین (ع) و تجلیل مقام معلم و استاد دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه اظهار کرد: جایگاه عظیم و ارزشمند دانشگاه آزاد اسلامی که با حمایت بیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و عنایات مقام معظم رهبری امروز به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری و موثر جهان اسلام مطرح است باید مورد حمایت باشد.


وی گفت: دانشگاه آزاد سلامی با ۲۲ میلیون متر مکعب فضای آموزشی احداث شده با مشارکت مردمی خلاء آموزش عالی کشور را پر کرده است.


خسروی گفت: ۳۰ هزار عضو هیئت علمی و ۷۰ هزار کارمند در دانشگاه آزاد اسلامی شاغل هستند و در افق دو سال آینده تعداد اعضای هیئت علمی به ۴۰ هزار تن افزایش پیدا می کند.


نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ۴۰درصد آموزش عالی و ۴۰ درصد آموزش پزشکی توسط دانشگاه آزاداسلامی اداره می‌شود و ۳۰درصد پژوهش کشور در اینجایگاه رفیع علمی صورت می‌گیرد.








در جلسات مشورتی دانشگاه آزاد اسلامی سعی شده است بدون نگاه سیاسی و فقط با نگاه علمی پژوهشی و نگاهی که این مجموعه عظیم دانشگاهی مورد حمایت قرار گیرد، نقاط ضعف با تدبیر و کار‌شناسی برطرف شود

وی با توجه به ۵ میلیون فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی افزود: برابر بررسی‌های به عمل آمده اکثر دانشجویان دورهٔ دکتری تخصصی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی شاغل بوده و درحین خدمت به تحصیل می‌پردازند.


عضو کمیسیون تحقیقات و آموزش عالی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از ۳۳۰ هزار متقاضی دورهٔ دکتری و یک میلیون متقاضی کار‌شناسی ارشد ۶درصد در مقطع دکتری و ۲۶درصد در مقطع ارشد پذیرش می‌شود.


وی گفت: با گسترش مدبرانه تحصیلات تکمیلی در شهرستان‌هایی که از استعداد و توان علمی بهره‌مند هستند از ادامه تحصیل قریب به ۵۰ هزار تن در سایر کشور‌ها که بعضا در شرایط نامطلوب صورت می‌گیرد و آثار اقتصادی منفی برای کشور ایجاد می‌کند جلوگیری کرد.


خسروی بیان کرد: ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی باید براساس نیاز کشور باشد. اما نباید با ایجاد محدودیت زمینهٔ ادامه تحصیل متقاضیان در کشورهایی که کیفیت آموزشی و توان آموزشی مطلوبی برخوردار نیستند را ایجاد کنیم.


وی اظهار کرد: با تدبیر و عزم بسیار جدی میرزاده نسبت‌های استاد به دانشجو در حال ارتقاء است و این یک فرصت بسیار ارزشمندی است که باید مورد حمایت باشد.


نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در جلسات مشورتی دانشگاه آزاد اسلامی سعی شده است بدون نگاه سیاسی و فقط با نگاه علمی پژوهشی و نگاهی که این مجموعه عظیم دانشگاهی مورد حمایت قرار گیرد، نقاط ضعف با تدبیر و کار‌شناسی برطرف شود.


خسروی ادامه داد: با افزایش اعتبارات پژوهشی و فرهنگی سال جاری شاهد فعالیت‌های فرهنگی ماندگار و تحقیقات کاربردی در دانشگاه آزاد اسلامی خواهیم بود.


وی اظهار کرد: در دو سال گذشته موفقیت‌های بسیار خوبی در دانشگاه آزاداسلامی تربت حیدریه بدست آمده و حمایت‌های عبدالمجید حلمی نماینده تام الاختیار دانشگاه در استان خراسان و فعالیت‌های محمدعلیزاده رئیس دانشگاه آزاداسلامی تربت حیدریه قابل ستایش است.


انتهای پیام/

برچسب ها: پژوهش
ارسال نظر