صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۸ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۵

انتقاد رسانه قالیباف از «سهم‌خواهی‌ها» در «جمنا»

روزنامه «صبح نو»، به معرفی چهارده نامزد منتخب تشکیلات انتخاباتی جناح راست - موسوم به «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» (جمنا) - واکنش نشان داد.
کد خبر : 165951

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، این روزنامه در سرمقاله خود با عنوان «اول قرار نبود» با انتقاد از «جمنا» نوشت: «اصولگرایان با تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب و حرکت در مسیر اجماع اضلاع گوناگون خویش در آستانه دوازدهمین انتخابات (ریاست‌جمهوری)، گام‌های محکم و موثری برداشتند. برگزاری اولین کنگره سراسری اعضای این جبهه با شرکت ۳هزار نفر از منتخبان کشوری و انتخابی مدنی، برای انتخاب اعضای شورای مرکزی و سپس تعیین ۱۰ نامزد اولیه این جبهه برای انتخابات ۹۶ گویای حرکت حساب شده این جبهه بود؛ چه آن که تجربیات انباشته اصولگرایی در انتخابات مختلف و آثار منفی برخی سهم‌خواهی‌ها پشتوانه این ساز و کار بوده و در نتیجه عقل جمعی را جایگزین تعصبات و فشارهای حزبی کرده است.


این تجربه نو که با استقبال گرم و با نشاط بدنه نیروهای انقلاب روبه‌رو شد، به همان اندازه که امیدآفرین است می‌تواند در معرض آسیب‌ها و حملات درونی و بیرونی هم باشد؛ همان‌گونه که در ایام ماضی، کم و بیش مورد تخریب‌های اصلا‌ح‌طلبانه یا رقیب‌تراشی‌های منحرفانه بوده است. در درون جبهه مردمی نیروهای انقلاب نیز نمی‌توان از برخی نگرانی‌های گذشته و حال آسوده خاطر بود.


لابی‌گری‌ها همچنان خودنمایی می‌کند و برخی چهره‌ها و احزاب بنا ندارند، به این زودی از عادت دیرین دست بردارند. این که جبهه متحد پس از گذشت چند هفته با عدول از قرار نخستین ناگهان ۱۴ نفر را به‌ جای ۱۰ نامزد معرفی می‌کند، جلوه‌ای از سهم‌خواهی‌های پشت صحنه و تداوم خصلت‌های قبیله‌گرایانه گذشته است. حال آن که در مرامنامه این جبهه بر «مشارکت‌پذیری، جمع‌گرایی و پایبندی به عقل جمعی در تصمیم‌گیری و اقدام» و «عبور از دسته‌بندی‌های تفرقه آمیز قبیله‌ای» تاکید شده و همه اعضا به آن رأی داده‌اند. طبیعی است که بخشی از این حرکات را باید پای چانه‌زنی‌های مألوف سیاسی گذاشت اما ایراد جدی به آنهایی است که طبق مرامنامه متعهد به تقوامحوری و اخلاق‌مداری‌اند اما در عمل آن را به فراموشی می‌سپارند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر