صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۰۰ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا؛

برانکو در اندیشه شکست مربی نامدار اروپایی/ صعود زودهنگام آبی‌های خوزستان با شکست لخویا

پرسپولیس برای رسیدن به صدر جدول گروه D باید از سد الریان بگذرد و امیدوار به توقف الهلال در امارات باشد.
کد خبر : 165865

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا امروز با هشت بازی دیگر دنبال می‌شود که در این‌ بازی‌ها دو نماینده دیگر کشورمان به مصاف حریفان خود می‌روند. پرسپولیس در قطر برای رسیدن به صدر جدول گروه D به دیدار الریان خواهد رفت و استقلال خوزستان در ورزشگاه غدیر اهواز میزبان لخویا قطر خواهد بود.


استقلال خوزستان - لخویا قطر


آبی‌های خوزستانی ایران این فصل با مشکلات فراوان مالی مواجه بودند و نتوانستند در لیگ برتر از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند اما در این مدت با شرایط بی‌پولی کنار آمدند و یاد گرفتند که بدون پول چگونه فوتبال بازی کنند. به همین خاطر در لیگ قهرمانان موفق‌ترین تیم ایرانی در پایان هفته دوم بودند و با 6 امتیاز در گروه B صدرنشین شدند. حالا شاگردان سیروس پورموسوی در اندیشه آن هستند تا یه سومین پیروزی خود برسند اما حریف این هفته آنها صدرنشین لیگ قطر است. لخویا در لیگ قهرمانان با کسب ۴ امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی گروه B قرار دارد. این تیم ۸ بازیکن ملی‌پوش دارد که این ۸ بازیکن با کسب اجازه از سرمربی تیم ملی راهی اردوی لخویا شده‌اند تا پس از آن در بازی‌های مقدماتی جام جهانی روسیه مقابل تیم ملی ایران قرار بگیرند. لخویا پیش از استقلال خوزستان با پرسپولیس،تراکتور و سپاهان از ایران بازی کرده است. این تیم در سه دوره حضور قبلی به ترتیب در مرحله گروهی، یک چهارم و مرحله گروهی حذف شده است. حریف امروز استقلال خوزستان تجربه چهار قهرمانی در لیگ ستارگان قطر را دارد.


برد امروز شاگردان سیروس پورموسوی شاه کلید صعود آنها به مرحله بعدی لیگ قهرمانان است. آنها در صورت پیروزی 9 امتیازی می شوند و برای صعود به دور بعد نیاز به یک تا دو امتیاز دیگر پیدا خواهند کرد که رقم خوردن این اتفاق کارغیرممکنی نخواهد بود. این اولین میزبانی استقلال خوزستان در تاریخ لیگ قهرمانان در ایران است چرا که آنها در بازی با الفتح عربستان میزبانی خود را در ورزشگاه سلطان قابوس عمان انجام دادند. باید دید آبی‌های خوزستانی می‌‌توانند با پیروزی در این بازی عیدی خوبی به هم استانی‌های خود بدهند.


الریان قطر - پرسپولیس


سرخ‌پوشان پایتخت ایران که به احتمال فراوان چند هفته زودتر قهرمانی لیگ برتر را جشن می‌گیرند در آسیا هم نتایج قابل قبولی گرفته‌اند اما هنوز صدرنشین نشده‌اند. حریف امروز آنها الریان قطر است تیمی که در رده سوم لیگ ستارگان قطر قرار دارد و البته فاصله 9 امتیازی با حریف امروز استقلال خوزستان دارد. الریان در صورتی که بتواند پرسپولیس را از پیش رو بردارد می تواند به رده دوم گروه D صعود کند و حتی درصورت توقف الهلال مقال الوحده امارات صدرنشین شود. حریف پرسپولیس 5 بازیکن ملی‌پوش در ترکیب خود دارد که به تازگی از اردوی تیم ملی این کشور به اردوی تیم باشگاهی خود آمده‌اند. این بازیکنان عمر باری، رودریگو تاباتا، سباستین سوریا، مصعب خضر و احمد علا هستند که تاباتا و سوریا به همراه گارسیا اسپانیایی که سابقه بازی در بارسلونا را دارد ترکیب مثلث خط حمله الریان را تشکیل می‌دهند. گونزالو ویرا(اروگوئه)، میونگ جین کوه(کره جنوبی)، اولیسس خسوس پاکوا(آرژانتین) و سرجیو گارسیا خارجی های یک رگه الریان هستند. ویکتور کاسرس پاراگوئه ای هم دیگر بازیکن خارجی این تیم به شمار می رود که در بازی برابر پرسپولیس محروم است.سرمربی تیم الریان مایکل لادروپ است. مرد 52 ساله دانمارکی که در زمان بازیگری در تیم‌های بزرگی چون بارسلونا و رئال مادرید و آژاکس و ... بازی کرد و سپس در زمان مربیگری در تیم‌های ختافه، سوانزی، بروندبی، اسپارتاک مسکو، مایورکا، لخویا سرمربیگری کرده است.


برانکو ایوانکوویچ که فصل فوق‌العاده‌ای را در پرسپولیس پشت‌سر گذرانده حالا با مربی اروپایی بزرگی روبه‌روست و می‌خواهد او را شکست دهد تا در شرایط ایده‌آل‌تری تیمش را قرار دهد. پرسپولیس با شکست الریان در قطر هفت امتیازی می‌شود و منتظر می‌ماند تا ببیند الهلال عربستان در خانه الوحده به چه نتیجه‌ای می‌رسد. سرخ‌پوشان با پیروزی در خانه الریان و توقف نماینده عربستان دور رفت را با صدرنشینی به پایان می‌برند و عیدی مناسبی به هواداران خود می‌دهند. در این بازی رامین رضاییان به دلایل انضباطی غایب است و برانکو تیمش را بار دیگر بدون این بازیکن به میدان می‌فرستد.


برنامه دیدارهای هفته سوم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:


سه‌شنبه - 95/12/24


گروه B:
* استقلال خوزستان - لخویای قطر، ساعت 17، ورزشگاه غدیر اهواز
* الفتح عربستان - الجزیره امارات، ساعت 18:50، ورزشگاه ملک عبدالله بن جلاوی


گروه D:
* الوحده امارات - الهلال عربستان، ساعت 18:45، ورزشگاه آل نهیان ابوظبی
* الریان قطر - پرسپولیس، ساعت 18:55، ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه


گروه E


کاشیما آنتلرز - بریزبن رور، ساعت 13:30


اولسان هیوندای - میوآنگتونگ یونایتد، ساعت 14:30


گروه G


ایسترن هنگ کنگ - سوون سامسونگ، ساعت 15:30


گوانگژو چین - کاوازاکی، ساعت 15:30


چهارشنبه 25 اسفند


گروه F


اف سی سئول - وسترن سیدنی، ساعت 14


شانگهای SIPG - اوراوارد، ساعت 16


گروه H


آدلاید یونایتد - ججو یونایتد کره جنوبی، ساعت 12:30


گامبا اوزاکا - جیانگسو، ساعت 14:30


انتهای پیام/

ارسال نظر