مدارس سما در صورت پرداخت سرانه دانشآموزی به بخش غیردولتی در اولویت است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نشست علیرضا آزادبر رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما تهران با علیرضا کمرئی مدیر کل آموزش و پرور شهر تهران درمحل دفتر وی انجام شد.
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست و با بیان اینکه حمایت از بخشهای غیردولتی از سیاستهای پیشروی این مرکز است، تاکید کرد: «باید سعی شود تا از حداکثر پتانسیل بخش مشارکتی بهره برد و سازمان سما نیز با توجه به ساختار مناسب، سازمانی قابل اعتماد و وثوق است و ما به عنوان آموزش و پرورش در امور مربوطه سما را در اولویت قرار خواهیم داد.»
علیرضا کمرئی درباره جایگاه ویژه سما در بین مدارس غیر دولتی، گفت: «اخیر با موسسان غیر دولتی و مدارس زنجیرهای جلسه داشتیم، مدارس سما چون بهصورت ساختاری و زنجیرهای در سراسر کشور گسترده است و پتانسیل بالایی دارد، یک نهاد با تجربه آموزشی بالا به حساب میآیند و همکاری و همیاری با این موسسات را مدنظر خواهیم داشت.»
وی درباره سیاستهای آموزش وپرورش همچون پرداخت سرانه دانشآموزی به بخش غیردولتی گفت: «در صورتیکه این امر در دستورکار قرار گیرد و بودجه لازم نیز پیشبینی شود سازمان سما به عنوان یک نهاد آموزشی مورد وثوق در اولویت خواهد بود.»
مدیر کل آموزش وپرورش تهران با بیان اینکه نگاه ما به تربیت دانشآموزی در همه ابعاد است، ادامه داد: «با توجه به فعالیتهای همه جانبه مدارس سما در حوزههای مختلف اعم از آموزشی و پژوهشی و سایر حوزهها، این موضوع باعث میشود از تربیت دانشآموزان تک بعدی جلوگیری شود.»
کمرئی با بیان اینکه سما با بهرهمندی از پتانسیل دانشگاه آزاد اسلامی میتواند کارهای موثری انجام دهد، گفت: «با توجه به کمیود مدیر توانمند که شاخصهای لازم مدیریتی را دارا باشد، سما تهران میتواند در تربیت مدیران موفق نیز گامهای خوبی بردارد.»
سما با هدف کمک به آموزش و پرورش بوجود آمد
رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه سازمان سما با هدف کمک به آموزش و پرورش بوجود آمد، گفت: «سما همواره به عنوان بازوی توانمند آموزش و پرورش سعی کرده است در امر تعلیم و تربیت کمک رسان باشد و حتی در مناطق محروم نیز با توجه به اینکه صرفه مادی نیز ندارد تلاش کرده است در این امر یاریرسانی کند و اهتمام به پرورش دانشآموزان کم بضاعت از وظایف این مرکز به حساب میآید.»
علیرضا آزادبر با معرفی برخی از فعالیتهایی که در مدارس سما بانجام میرسد، با بیان اینکه در مدارس سما تلاش میشود از تربیت دانشآموزان تک بعدی جلوگیری شود و به همه ابعاد آموزشی و پرورشی توجه میشود، ادامه داد: «در راستای تربیت همه جانبه دانشآموزان طرحهای مختلفی همچون مهارتآموزی به صورتیکه هر مدرسه یک مهارت، طرح استعدادیابی ورزشی به منظور هدایت صحیح دانشآموزان در رشته ورزشی متناسب با روح و جسم آنان، کشت گلخانه با هدف آشنایی با مشاغل و مکانیک خودرو به منظور افزایش مهارتهای دستورزی در مدارس سما تهران دنبال میشود.»
مدیر امور مدارس سما تهران نیز در این نشست با بیان اینکه سما با آموزش و پرورش ارتباط تنگاتنگ دارد و بسیاری از مسولان این مرکز از همکاران آموزش وپرورش بوده اند گفت:« مدارس سما به عنوان یک مرکز آموزشی تمام همت خود را جهت تحقق اهداف آموزش و پرورش بکار گمارده است و موید این موضوع نیز رعایت قوانین آموزش و پرورش در مدارس سما است.»
حسین اسماعیلزاده درباره فعالیتهای انجام شده در مدارس اظهارکرد: «با وجود فعالیتهای خوبی که در مدارس سما تهران در حال انجام است کم بودن شهریه این مدارس مساله قابل توجهی است که نیاز به اهتمام بیشتر آموزش وپرورش به این امر دارد.»
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در پایان این نشست دعوت مدیر امور مدراس سما تهران برای حضور در شنست شورای مدیران سما تهران را پذیرفت.
کسب رتبه در مسابقات فرهنگی هنری منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران
گروه سرود آوا از دبیرستان سما دو دختران سما تهران دوره اول در مسابقات فرهنگی هنری آموزش و پرورش شرکت کرده و در سطح منطقه 5 حائز رتبه سوم در بین 15 تیم از دبیرستانهای دوره اول شدند.
اعضای گروه سرود آوا پس از تلاش چهار ماهه به رهبری مریم چاهیان توانستند این رتبه را کسب کنند.
دانشآموزان مارال رضایی، فاطمه بیگریان، حنانه کریمی، عسل علیرضا، بیتا رحمتی، نگار گل محمدی، مبینا مشهوری، گلسا دیده روشن، ساحل صادقی، نرگس محمدپور، ریحانه آقایی، مهتا مظفری، هدیه زهرا داودی، سپیده کیقبادی، هستی هادی پور عضو گروه سرود آوا هستند.
انتهای پیام/