صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۴ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
طرح مطالعاتی مدیریت دانش در منطقه ۱۱ آغاز شد

تدوین بسته‌های دانشی با محوریت مدیریت شهری

شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: به منظور ثبت تجارب و دانش موجود در مدیریت شهری و بهره‌گیری مناسب و به موقع از اندوخته‌های مدیریتی، طرح مطالعاتی مدیریت دانش در شهرداری تهران از سوی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهری منطقه ۱۱ آغاز شد.
کد خبر : 16561

به گزارش گروه اجتماعی آنا، نصرالله آبادیان با بیان اینکه ثبت تجارب و دانش موجود در شهرداری گام موثری در راستای پیشبرد اهداف استراتژیک سازمان و برنامه‌های تدوین شده پیش روی منطقه است، از آغاز پروژه مطالعاتی «پیاده‌سازی الگوی مدیریت دانش با رویکرد پروژه‌های مطالعاتی و تجارب موجود » در این منطقه خبر داد.


آبادیان گفت: اداره تشکیلات و بهبود روش‌ها به منظور ضرورت داشتن بانک اطلاعات جامع در خصوص پروژه‌های مطالعاتی که در گذشته انجام شده است و همچنین ثبت تجارب و دانش ضمنی مدیران و کار‌شناسان، اقدام به انجام پروژه مطالعاتی مذکور در شهرداری منطقه ۱۱ کرده است.


به گفته وی فاز اول مطالعه با محتوای شناسایی و ثبت پروژه‌های مطالعاتی موجود در سازمان در قالب طراحی نرم افزار جامع در این خصوص با قابلیت ثبت، به روزآوری و بهره‌برداری، به پایان رسیده و اکنون این معاونت در حال انجام فاز دوم ثبت دانش ضمنی مدیران و کار‌شناسان سازمان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مربوطه است.


شهردار منطقه ۱۱ تهران اضافه کرد: از اهداف اصلی پروژه مدیریت دانش می‌توان، اعطای دانش مناسب در زمان مناسب به فرد مناسب، ایجاد نقشه دانش سازمان برای دانستن آنکه در سازمان ما چه کسی چه چیزی می‌داند و در کجا قرار دارد، ایجاد بسته‌های دانشی ارزشمند از انجام پروژه‌ها، جلوگیری از خروج دانش و تجربه افراد بعد از بازنشستگی یا خروج از سازمان و حداقل کردن خلاء حاصل از آن، اعتباردهی و ارزیابی دانش‌های مورد استفاده در کار‌ها و بهبود و به روزرسانی دانش‌ها، حداکثرسازی استفاده از دانش در بازه عمر مفید آن، استفاده از نخبگان و خبرگان سازمانی برای تبادل نظر درباره دانش‌ها و حرکت‌دهی سازمان به سوی تولید دانش‌های ضروری اشاره کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر