صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۱ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایرانی:

ارائه بی واسطه محصولات ایرانی؛ راه ارتباط موثر با مشتری/نمایشگاه زنان و تولید ملی به یک برند تبدیل می‌شود

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایرانی درباره تاثیر مثبت ارائه محصولات باکیفیت ایرانی به مشتریان در کاهش واردات بی رویه برندهای خارجی گفت: هرچه ارتباط مصرف کننده و تولیدکننده با یکدیگر نزدیک باشد، سلیقه‌ها و قیمت‌ها متعادل می‌شود و صنعت پوشاک داخلی رشد بهتری را شاهد خواهد بود.
کد خبر : 164982

سعید جلالی قدیری، دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا درباره حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از واردات پوشاک گفت: ما باید همواره حق را به مصرف کننده دهیم که کالاهای مورد علاقه خود را به راحتی خریداری کند. همیشه یک سری از مصرف کنندگان دوست دارند که پوشاکی با برندهای خارجی خریداری کنند.


وی ادامه داد: مساله این است که در هر صورت رضایت مصرف کنندگان را به دست بیاوریم. بخشی از راه دستیابی به این هدف، پایبندی به عِرق ملی است و بخشی از آن کیفیت محصول یا نام برند در کشورهای صاحب نام نیز لزوما صد در صد محصولات مورد نیاز را خودشان تولید نمی‌کنند. مثلا ممکن است که برندی از ایتالیا در آسیای شرقی نیز به فروش برسد. ما هم با بحث واردات و برندهای خارجی مشکلی نداریم.


دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایرانی تصریح کرد: اما موضوعی که ما را ناراحت می کند، این است که حقوق مصرف کننده ما به رسمیت شناخته نمی‌شود. مثلا اجناس بی‌کیفیت و تقلبی و غیراصلی با نام تقلبی همان برندها وارد کشور می‌شود و خریدار هم آن را تشخیص نمی دهد پس حقوقش زیر پا گذاشته می‌شود. علاوه بر آن، حقوق تولیدکنندگان نیز ضایع می‌شود.



قدیری درباره ضرورت اجرایی شدن قوانین واردات پوشاک به کشور گفت: برندهای وارداتی به کشور ما معمولا خارج از قوانین مشخص به سیستم توزیع راه پیدا می‌کنند. در حالی که تمام کشورهای دنیا برای برندهای وارداتی خود قواعد و قوانین مشخصی را در نظر گرفته‌اند. ما نیز خواسته زیادی نداریم، صرفا می‌خواهیم این واردات بر اساس قوانین مشخص باشد. این طور نباشد که بیش از 99 درصد واردات غیر قانونی باشد و فقط یک درصد آن قانونی باشد.
قدیری در همین راستا از اجرای همایشی در حاشیه دهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی خبر داد و گفت: همایشی که قرار است روز چهارشنبه 17 اسفند، تحت عنوان فراخوان حمایت از صنعت پوشاک و مقابله با واردات بی‌رویه و غیرقانونی در سالن همایش دهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی برگزار شود، دقیقا در همین راستا است. هم اکنون وزارت صنعت دستورالعملی را تحت عنوان دستورالعمل نحوه فعالیت نمایندگی‌ها و شعب شرکت‌های خارجی در ایران تهیه کرده که در آن جزئیات واردات مشخص شده است.
وی در پاسخ به این پرسش که نقش کارگاه‌های تولیدی کوچک و بزرگ زنان سرپرست خانوار در اشتغال زایی و افزایش تولیدات با کیفیت داخلی و اعتماد مردم به برندهای داخلی چیست، گفت: نکته اول این که چنین کارگاه‌هایی باید مراکز توزیع مناسبی نیز در اختیار داشته باشند. این کارگاه‌ها نیز اگر مراکز توزیع کافی در اختیار نداشته باشند و اگر همچنان رقیب اصلی آنها همان واردات بی‌رویه ای باشد که ذکر کردم، دچار آسیب‌های جدی خواهند شد.
قدیری در ادامه افزود: برپایی نمایشگاه‌هایی که محصولات زنان سرپرست خانوار را به شکل مستقیم به مشتری عرضه می‌کند، در حل مشکل توزیع نیز تاثیر زیادی خواهد داشت و رضایت مشتری را نیز راحت‌تر و زودتر جلب خواهند کرد.
وی درباره تاثیر برپایی چنین نمایشگاه‌هایی که تولیدکنندگان ایرانی و مصرف کننده‌ها در آن به راحتی می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و نظرات طرف مقابل را بشنوند، گفت: از آنجایی که دهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی با یک تیم حرفه‌ای هر 6 ماه یک بار برگزار می‌شود، کم کم در حال تبدیل شدن به برند است. در این نمایشگاه مصرف کنندگان و هم تولید کنندگان منفعت می‌برند. هرچه ارتباط مصرف کننده و تولیدکننده با یکدیگر نزدیک باشد، سلیقه‌ها و قیمت‌ها متعادل می‌شود و صنعت پوشاک داخلی رشد بهتری را شاهد خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر