صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۳۱ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۵

وزیر آموزش و پرورش: دغدغه حقوقی معلمان برطرف می‌شود

وزیر آموزش و پرورش از تشکیل کارگروهی برای تدوین نظام حقوقی معلمان خبر داد.
کد خبر : 164665

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دکتر فخر الدین دانش آشتیانی در جمع فرهنگیان شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه احکام برنامه ششم توسعه، آموزش و پرورش را موظف به تهیه نظام حقوق کرده است، افزود: کارگروهی در حال تدوین نظام حقوقی جدید در شان معلمان است تا دغدغه فرهنگیان در این زمینه برطرف شود.


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نباید به معلمان مانند سایر کارمندان دولت نگاه شود، تصریح کرد: معلم یک فرهیخته، متفکر و متخصص است که نیاز به ضوابط حقوقی مجزا دارد.


وی با تاکید بر اینکه در سیاست‌های جدید به دنبال کوچک کردن ساختار ستادی در استان‌ها و کاهش تصدی‌گری هستیم، خاطرنشان کرد: مشکل امروز آموزش و پرورش ما مقاطع و تعداد سال‌های تحصیلی نیست بلکه هر تغییری در این نهاد مهم باید با تامین زیر ساخت‌های آن صورت گیرد.


دانش آشتیانی با اشاره به اهمیت دوره ابتدایی و لزوم سرمایه گذاری در این دوره، عنوان کرد: اگر تلاش کنیم تا دوره ابتدایی را به جایگاه خود برسانیم مساله تعلیم و تربیت را حل کرده‌ایم.


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تمام شاکله وجودی انسان در دوره ابتدایی شکل می‌گیرد، تاکیدکرد: اگر به دوره ابتدایی نگاه تخصصی نشود توسعه در کشور ایجاد نخواهد شد.


وی با تاکید بر اینکه هدایت تحصیلی یک فرآیند است، اظهارکرد: اجرای هدایت تحصیلی باید از دوران ابتدایی در مدارس با آشنا کردن دانش آموزان با رشته‌ها و مشاغل مختلف آغاز شود.


دانش آشتیانی تصریح کرد: اگر فرآیند هدایت تحصیلی دانش آموزان به خوبی صورت گیرد، موجب می‌شود دانش آموزان در رشته‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش موفق باشند.


وزیر آموزش و پرورش گفت: باید رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای متناسب با بوم و فرهنگ هر منطقه طراحی و تدوین شود تا زمینه اشتغال برای دانش آموزان فراهم شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر