امضای تفاهمنامه مشترک میان مرکز مطالعات و برنامهریزی شهر تهران با دانشگاههای برتر کشور
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی فرهادی با اعلام این خبر افزود: با توجه به تغییر رویکرد مشارکت علمی در مرکز مطالعات، این مرکز تمایل فراوانی به انجام فعالیتهای علمی مشترک با دانشگاهها در خصوص انجام طرحهای پژوهشی، برگزاری کارگاههای آموزشی، حمایت از پایاننامههای دانشجویی در حوزه مدیریت شهری دارد.
تغییر محتوای تفاهمنامههای همکاری مرکز مطالعات با دانشگاهها و گسترش حوزههای همکاری را نیز در همین راستا ارزیابی کرد و افزود: موضوعات بهرهمندی طرفین از توانمندیهای پژوهشی یکدیگر از قبیل امکانات تخصصی، کتابخانهای، اسناد و مدارک و منابع علمی، حمایت و اجرای طرحهای تحقیقاتی، هدایت پایاننامههای دانشجویی کارشناسی ارشد و دکتری در حوزههای مرتبط با مدیریت شهری و فعالیتهای مشترک آموزشی و پژوهشی مهمترین مفاد این تفاهمنامههاست.
وی تأکید کرد: اکنون همکاری مرکز مطالعات شهر تهران با دانشگاهها در حوزههای کاربردی برای حل مشکلات حوزه شهری بیش از پیش گسترش یافته است.
فرهادی با اشاره به اینکه نامگذاری امسال با نام «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» توسط رهبر معظم انقلاب وظیفه جامعه علمی را سنگینتر کرد، گفت: در ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی ایشان نیز بر اهمیت نقش جامعه نخبگان و فرهیختگان در تصمیمسازی علمی تأکید شده است.
وی یادآور شد: در همین حال شهرداری پایتخت بهعنوان نهاد پیشرو در حوزه مدیریت جهادی حرکت به سمت مدیریت علمی را در دستور کار قرار داده است و این مهم بدون همکاری و هماندیشی اساتید دانشگاهی و نخبگان علمی میسر نخواهد بود.
فرهادی همچنین از تشکیل کارگروه مشترک پیگیری مفاد تفاهمنامهها خبر داد و گفت: این مرکز انجام فعالیت هدفمند مشترک در جهت ارتقاء سطح کیفیت زندگی در شهر تهران را هدفگیری کرده و انعقاد تفاهمنامههای بدون خروجی کاربردی، خلاف سیاستهای اصلی مرکز مطالعات به شمار میرود.
معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامهریزی شهر تهران گفت: استفاده از توان علمی و فنی واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری، همکاری با برنامههای آموزشی و پژوهشی دانشگاهها در برگزاری نشستهای تخصصی و کارگاههای آموزشی و اختصاص سهمیه به دانشگاهها در جشنوارهها، نمایشگاهها و کارگاههای مرتبط را از جمله سایر فعالیتهای ذیل این تفاهمنامهها ذکر شده است.
انتهای پیام/