صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۴ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۵

تدوین دستورالعمل ایجاد شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از تدوین ایجاد شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت خبر داد.
کد خبر : 164282

به گزارش گروه اقتصادی آنا از وزارت نفت،منصور ریاحی امروز (دوشنبه، ١٦ اسفندماه) در گردهمایی مدیریت توزیع سوخت و تبیین سیاست‌های راهبردی، با بیان این مطلب گفت: یکی از برنامه‌های راهبردی شرکت ملی پخش، ایجاد شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت است که هم اکنون دستورالعمل اجرایی آن عملی شده است.


‎وی افزود: فراخوان این نظامنامه یا دستورعمل اجرا، معیارهای ازریابی آن تعیین شده و هفت خوشه کشوری تشکیل شده است.


مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این که بزودی مناقصه آن نیز برگزار خواهد شد، تصریح کرد: با یکی از کشورهای واجد شرایط به منظور اجرای این طرح در یکی از خوشه‎های کشوری به عنوان پایلوت قرارداد امضا خواهیم کرد.


ریاحی، افزایش فرآورده در سال آینده را یکی از اولویت‌های این شرکت عنوان کرد و افزود: امیدواریم صادرات فرآورده‌های نفتی در سال آینده بیش از امسال افزایش یابد.


به گفته وی، با توجه به برنامه‌های ارتقا خطوط صادراتی در ماهشهر و بندرعباس، تجهیز اسکله‌های صادراتی و همچنین افزایش ظرفیت انتقال فرآورده از انبارها، این افزایش صادرات امکان‌پذیر است.


ریاحی همچنین بر استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های سی ان جی در سبد سوخت کشور تاکید کرد و گفت: یکی از راهکارهای مهم کاهش مصرف بنزین، بهبود زیرساخت‌های استفاده از سوخت سی ان جی است.


وی عنوان کرد: با یک نظام قیمت گذاری صحیح می‌توان به منظور استفاده از سوخت سی ان جی به‎جای بنزین، جذابیت‌های بیشتری برای مصرف کننده ایجاد کرد.


مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به موضوع برندسازی جایگاه‌های سوخت اشاره کرد و گفت: این موضوع اقدامی بزرگ است که در صورت اجرا آثار شگرفی در همه برنامه‌های شرکت خواهد داشت.


به گفته وی، برندسازی یک حرکت ساختاری و بزرگ است که البته مقاومت‌هایی نیز در برابر آن وجود خواهد داشت، اما امیدواریم این طرح عملیاتی شود.


ریاحی افزود: هم اکنون پنج شرکت صاحب صلاحیت در این مورد تایید و وارد فاز اجرایی طرح شده‌اند.


وی درباره طرح تخصیص گازوییل بر اساس پیمایش به خودروهای سنگین هم گفت: صرفه جویی حاصل از اجرای این طرح حدود ٣,٧ میلیارد لیتر گازوییل معادل ٤٠ هزار میلیارد ریال است.


مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: فاز دوم این طرح، مبنی بر تخصیص سهمیه بر اساس GPS نیز در دست اقدام است.


وی درباره بازنگری ساختار سازمانی در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: این بازنگری با استفاده از برون سپاری بخشی از فعالیت‌ها به بخش خصوصی، برقراری ارتباط با سامانه‌های پنجره واحد دولت، یکپارچه سازی سامانه IT شرکت و ایجاد سیستم نوین جانشین پروری با رویکرد جوانگرایی ایجاد می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر