راهکار های افـزایش بهره وری کارمندان
عوامل زیادی در پایین بودن سطح کار مفید و بهره وری کارمندان دخیل است. عواملی که برخی به خود کارمندان مربوط است و برخی به مدیریت آن سازمان و حل این معضل، به تغییر و همراهی هر دو گروه نیاز دارد.
کد خبر : 163749
به گزارش گروه رسانههای دیگر خبرگزاری آنا از خراسان، مجموعه توصیه هایی که در پی می آید، برخی از راهکار هایی است که به هر دو گروه مدیران و کارمندان اداره ها کمک می کند بهره وری در کار را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.
آنچه کارمنـدان باید بدانـند
با تمرکز، فهرستی از کار های روزانه تهیه کنید
گاهی ممکن است کارمندان در ظاهر، ساعت ها مشغول کار باشند اما در واقع بیشتر تمرکزشان روی امور غیرکاری باشد؛ اموری مانند شبکه های اجتماعی که با تمام مزایایی که دارد، به بلای جان تمرکز افراد تبدیل شده است. توصیه می کنیم تا هنگامی که مشغول کار هستید از اقداماتی مثل چک کردن تلگرام و اینستاگرام و فهرست تماس ها که تمرکزتان را به هم می زند اجتناب کنید. تهیه یک فهرست از وظایف روزانه و مشخص کردن اولویت ها، از بهترین روش هایی است که تمرکز شما را برای انجام وظایفتان افزایش می دهد.
زمان مشخصی برای ارتباط با دیگران در نظر بگیرید
حفظ تمرکز در کار، زمانی که تلفن همراهتان زنگ می خورد یا همکارانتان مشغول صحبت با هم هستند، بسیار سخت است. پیشنهاد می کنیم زمان مشخصی از وقت کاری را برای ارتباط با دیگران در نظر بگیرید و در بقیه مواقع از صحبت و ارتباط با آن ها اجتناب کنید. این گونه خواهید دید که چه زمان با ارزشی دارید و از آن بهترین استفاده را خواهید کرد.
فضای کاری تان را مدیریت کنید
بیشتر افراد در مکان های آرام و خلوت بهتر کار می کنند، اما اگر جزو افرادی هستید که برای کسی کار می کنید و نمی توانید محل کار خود را انتخاب کنید، سعی کنید محیط کارتان را به شکلی در آورید که تمرکزتان بیشتر شود. تنظیم نور اتاق، خلوت کردن میز کار، چسباندن برچسب های الهام بخش، استفاده از هدفون و... از جمله راهکار های آرام کردنِ محیط برای افزایش تمرکز و میزان کار مفید در میان کارمندان است.
آنچه مدیـران باید بدانـند
از دفتر کار خود بیرون بیایید!
حضور مدیر در میان کارمندانش و ارتباط مستقیم با آن ها، از جمله مهم ترین عواملی است که می تواند انگیزه و دقت را در میان کارکنان مجموعه به میزان قابل توجهی افزایش دهد. اگر به عنوان مدیر یک بخش یا مجموعه فعالیت می کنید، به شما پیشنهاد می کنیم از ارتباط مستقیم با کارکنان خود غافل نشوید.
کاغذ بازی های اضافی را حذف کنید
به طور معمول در اداره های کشورمان، نظام نامه نگاری، منظم و مدون نیست و بسیاری از کار ها در دور باطلی از کاغذ بازی به تعویق می افتد و فراموش می شود؛ به طور مثال در بعضی اداره ها یک نامه ساده را چندین نفر باید امضا کنند و همین هماهنگی های طولانی، در درازمدت باعث کاهش قابل توجه میزان کار مفید و بهره وری می شود. به شما مدیرانی که به دنبال بالا بردن بهره وری و استفاده بهینه از زمان و نیروی کارمندان تان هستید پیشنهاد می کنیم تا حد ممکن این کاغذ بازی های بیهوده را حذف کنید.
برای کارمندتان ایجاد انگیزه کنید
انگیزه عاملی است که به فرد توانایی و نیرو می دهد. تقریبا همه رفتار های ارادی به دلیل خاصی پدید می آید که می توان آن را انگیزه نامید. معمولا بیشتر مدیران با تجربه، از بی انگیزگی کارمندان خود گلایه دارند؛ چرا که این بی انگیزگی در تمرکز کارمندان بر کار و شانه خالی کردن آن ها از زیر کار تاثیر بسیار زیادی دارد. ایجاد انگیزه در کارمندان از راه هایی مانند رفع نیاز های آن ها، ایجاد مکانیسم های تنبیه و تشویق، اطمینان به تشخیص شان و تفویض اختیار با توجه به توانایی هایی که دارند، امکان پذیر است.
انتهای پیام/