صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۹ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
بررسی شرایط تیم ملی فوتبال در سایه رفتارهای متناقض کی‌روش

از استعفای کی‌روش تا نشستن دوباره روی نیمکت تیم ملی/ ضیافت مرد پرتغالی در آستانه سال تحویل

سرمربی تیم ملی فوتبال با تغییر رویه‌ گفته که با قدرت کارش را در تیم ملی ادامه می‌دهد و برنامه‌های تیم ملی را هم برای دو بازی مقابل قطر و چین اعلام کرد.
کد خبر : 163482

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال در روز‌های آخر سال 95 به سوژه اصلی رسانه‌های داخلی و خارجی تبدیل شد. او با صحبت‌هایی که در مورد جدایی از تیم ملی کرد باعث نگرانی هواداران فوتبال در آستانه آغاز دور برگشت رقابت‌های مقدماتی جام جهانی2018 روسیه شد.


البته حاشیه‌های سرمربی تیم ملی فقط مربوط به ماجرای استعفا و پیشنهادهایی که وی داشت ختم نمی‌شد، چرا که چالش به وجود آمده میان او و برانکو به یکی مهمترین مساله فوتبال ایران تبدیل شده بود. حتی دامنه این اختلافات کار را به جایی کشاند که کی‌روش اعلام کرد که دیگر بازیکنان پرسپولیس را به دلیل اضافه وزن به اردوی تیم ملی دعوت نمی‌کند.


در این میان خبر مذاکره سرمربی تیم ملی با فدراسیون فوتبال آفریقای‌جنوبی هر روز ابعاد تازه‌ای به خود می‌گرفت به طوری که رئیس فدراسیون آفریقای جنوبی به طور رسمی اعلام کرد که کی‌روش یکی از دو گزینه نهایی آنها برای سپردن هدایت تیم ملی این کشور است. این خبر در حالی اعلام شد که طی روزهای گذشته تعدادی از رسانه‌های کشور آمریکا اعلام کرده بودند که کی‌روش در آینده‌ای نزدیک به عنوان سرمربی تیم‌ملی این کشور انتخاب و معرفی می‌شود.


انتشار این خبر‌‌ها در شرایطی که سرمربی تیم ملی به بهانه بررسی بازی‌های لژیونرهای فوتبال ایران در اروپا به سر می‌برد موجی از نگرانی را در بین اهالی فوتبال ایجاد کرد، اما اوضاع به همین منوال نماند و شرایط زودتر از آنچه که فکرش را می‌کردیم تغییر کرد چرا که سرمربی تیم‌ملی با ارسال نامه‌ای که رئیس فدراسیون فوتبال نوشت اعلام کرد همچنان به کارش در تیم ملی ایران ادامه خواهد داد. در این نامه که البته هنوز متن آن رسانه‌ای نشده است و هیچ یک از مدیران فدراسیون فوتبال هم آن را تایید و یا تکذیب نکرده‌اند کی‌روش به صراحت گفته که برای اینکه صعود تیم ملی ایران به جام جهانی دچار مشکل نشود از تمام ظرفیت‌های فوتبال ایران در بازی‌های آینده تیم ملی در دور مقدماتی استفاده می‌کند که این خود نشان دهنده به ثمر رسیدن تلاش فدراسیون فوتبال و البته وزارت ورزش و جوانان برای پایان دادن به اختلافات به وجود آمده بین کی‌روش و برانکو سرمربی پرسپولیس است.


از طرف دیگر معنی دیگر نامه کی‌روش به فدراسیون فوتبال این است که او می‌خواهد برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران، تیم ملی فوتبال ایران دو بار به صورت متوالی و با یک سرمربی به جام جهانی صعود کند.


با توجه به اتفاقات 24 ساعت گذشته به نظر می‌رسد که دوباره آرامش به اردوی تیم ملی ایران بازگشته است و کی‌روش که می‌داند صعود دوباره با تیم ملی ایران به جام جهانی تا چه اندازه به اعتبار او در دنیای فوتبال می‌افزاید این بار برخلاف گذشته خود برای پایان دادن به حاشیه های تیم ملی پیش قدم شده‌ است. البته پاداش خوبی که طبق قرارداد با فدراسیون فوتبال به کی‌روش به دلیل صعود به جام جهانی تعلق می‌گیرد از یک سو و از سوی دیگر 800 هزار دلاری که یکی از بانک‌های پرتغالی به وی ضرر مالی رسانده است او را بیشتر مجاب کرد که دست به قلم شود و به رئیس فدراسیون نامه بزند.


به‌هرحال طبق برنامه فدراسیون فوتبال تیم ملی فوتبال از روز ۲۶ اسفند و همزمان با اتمام بازی‌های نمایندگان ایران در دور رفت لیگ قهرمانان آسیا،اردوی خود را در تهران برپا خواهد کرد و بعد از دو روز تمرین، شاگردان کی‌روش در تهران مقابل تیم ملی عراق صف‌آرایی می کند که با توجه به حساسیت دیدار دو تیم در این مرحله از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی و توافق دو طرف، این دیدار پشت درهای بسته ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد و امکان تصویربرداری و حضور هواداران و اهالی رسانه در این دیدار وجود ندارد.


بعد از برگزاری بازی با عراق، کاروان تیم ملی بلافاصله با پرواز چارتر راهی قطر می شود تا در روز سوم فروردین در پنچمین بازی خود در دور مقدماتی جام جهانی با تیم ملی این کشور دیدار کند. پس از این دیدار ملی‌پوشان به تهران باز می‌گردند تا خود را برای بازی با تیم ملی چین که قرار است در روز هشتم فروردین در ورزشگاه آزادی برگزار شود آماده کنند.


تیم ملی در روز‌های آغازین سال 96 دو بازی سخت مقابل قطر و چین دارد که کسب پیروزی در این دو بازی می‌تواند مجوز صعود تیم ملی را در جام جهانی روسیه قطعی کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر