صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۲۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
رئیس مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم:

روسای دانشگاه‌ها از مدیران گروه‌ها بخواهند برنامه‌های بهبود کیفیت گروه‌ها را تدوین کنند

رئیس مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی در اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری اعلام کرد روسای دانشگاه‌ها از مدیران گروه‌ها بخواهند برنامه‌های بهبود کیفیت گروه‌ها را تدوین کنند.
کد خبر : 162826

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر سعدان ذکایی گفت: «انتظار می‌رود روسای دانشگاه‌ها از مدیران گروه‌ها بخواهند تا به تدوین برنامه‌های بهبود کیفیت گروه‌ها بپردازند، این امر نیازمند تشکیل کارگاه آموزشی، تدوین برنامه زمان‌بندی، ارزیابی درونی گروه، شناسایی نقاط قوت و ضعف گروه، تدوین اهداف، اقدامات و برنامه‌های عملیاتی برای رفع نقاط ضعف گروه و تدوین گزارش نهایی برنامه‌های بهبود کیفیت گروه است.


او به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به بحث کیفیت در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: «در همه فعالیت‌های آموزش عالی، کیفیت درون مایه و بستر است و در این راستا آیین‌نامه نظام جامع ارزیابی و تضمین کیفیت در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تدوین شده است.»


رئیس مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی همچنین بر ارتقای جایگاه مدیریت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه در سطح تصمیم‌گیری، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی بهبود کیفیت واحدهای دانشگاهی، داشتن نگاه جامع به مقوله نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، ایجاد شبکه های بهبود کیفیت در سطح دانشگاه و بهره گیری از الگوها و روش های نظام مند در امر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت اشاره کرد.


او به قرار دادن فعالیت ارزیابی در چرخه برنامه‌ریزی بهبود کیفیت واحدهای دانشگاهی اشاره کرد و گفت: «چرخه برنامه‌ریزی بهبود کیفیت نیازمند سه مرحله ارزیابی کیفیت نظام دانشگاهی، تدوین برنامه‌های بهبود کیفیت واحدهای دانشگاهی و اجرای برنامه‌های بهبود کیفیت است.»


ذکایی، ارزیابی راهبردی سیاست‌ها و خط مشی‌های کلان دانشگاه، انجام ارزیابی عملکرد براساس شاخص‌های عمومی و اختصاصی در راستای ارتقای کیفیت و بهره گیری از نیروهای متخصص در امر نظارت و ارزیابی، همچنین مشارکت حداکثری در فعالیت‌های نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت را از وظایف اصلی این مرکز دانست.


او گفت: «از سال آینده نظارت و ارزیابی تضمین کیفیت در دانشگاه‌ها در سطح‌های مختلف ورود خواهد کرد.»


ذکایی همچنین از برگزاری جلسه سراسری دفاتر نظارت و ارزیابی تضمین کیفیت در دانشگاه‌های دولتی در تاریخ ۱۸ اسفندماه خبر داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر