صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۶ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵
در گفت‌وگو با آنا

کارشناس فوتبال: ذوب‌آهن، استقلال و پرسپولیس محکوم به برد هستند/ نداشتن تجربه کافی پاشنه آشیل تیم‌های ایرانی است

علیرضا مرزبان گفت: حضور ستاره‌های فوتبال دنیا در باشگاه‌های حوزه خلیج فارس نوعی دگرگونی در فوتبال این کشورها ایجاد کرده‌ است.
کد خبر : 162416

علیرضا مرزبان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد شرایط نمایندگان ایران در هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت: «بازی‌های هفته دوم برای نمایندگان ایران از اهمیت بالایی برخوردار است و به نوعی نقش تعیین کننده در صعودشان به دور بعد رقابت‌ها دارد. تیم‌ها در هفته دوم با برد می‌توانند امید زیادی به صعود داشته باشند و با شکست هم امیدشان برای صعود کمتر می‌شود.»


وی ادامه داد: «استقلال، ذوب‌آهن و پرسپولیس در این هفته محکوم به برد هستند. این سه تیم باید در هفته دوم پیروز میدان شوند تا برای صعود به دور بعد شانس داشته باشند، اما بزرگترین مشکل حال حاضر فوتبال ایران نداشتن تجربه بین‌المللی است. تیم‌های ایرانی در این رقابت‌ها تجربه کمی دارند و این مساله می‌تواند پاشنه آشیل نمایندگان ایران به حساب بیاید.»


مرزبان در رابطه با سبک بازی تیم‌های عربی افزود: «در حال حاضر اکثر تیم‌های دنیا برای نتیجه گرفتن دست به هرکاری می‌زنند. به عنوان مثال در بازی برگشت مرحله نیمه نهایی سال گذشته لیگ قهرمانان اروپا بین اتلتیکومادرید و بایرن مونیخ مسئولان ورزشگاه ویسنته کالدرون چمن را خشک نگه داشتند تا بایرنی‌ها نتوانند بازی همیشگی خودشان را به نمایش بگذارند. فوتبال عرب هم از گذشته شیوه‌ خاصش را داشت ولی در سال های اخیر با حضور بازیکنان بزرگ فوتبال دنیا سبک فوتبال عرب‌ها پیشرفت کرده و ستاره‌های فوتبال دنیا به نوعی دگرگونی در فوتبال کشورهای حوزه خلیج فارس ایجاد کرده‌اند.»


کارشناس فوتبال در مورد شانس تیم‌های ایرانی برای حضور در مراحل پایانی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت: «تیم‌های ایرانی همیشه در لیگ قهرمانان آسیا با توجه به اتحاد درونی و نیروی بالای جسمانی موفق شدند مقابل تیم‌های عربی نتایج خوبی را کسب کنند. پول کیفیت خوبی را در فوتبال به همراه می‌آورد اما هیچ وقت تضمینی برای قهرمانی نیست.»


وی ادامه داد: «نمایندگان ایران باید در مرحله گروهی اتحاد درونی و آمادگی جسمانی خودشان را حفظ کنند و قطعا با اتکا به همین دو فاکتور مقابل تیم‌های عربی نتایج خوبی را کسب می‌کنند اما در مرحله بعد رقابت‌ها باید با استراتژی جدیدی وارد زمین شوند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر