صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۹ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵
معاون نظارت بر بورس‌ها عنوان کرد؛

افزایش رقابت‌پذیری شرکت‌ها با ارسال اطلاعات مالی به بورس

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، شفافیت اقتصادی را یکی از عناصر و کارکردهای اصلی بورس دانست و گفت: این امر را باید در کار خود لحاظ کنیم و در ارتباط با شفافیت هم یک دامنه وجود دارد که هرچه شفافیت بیشتر باشد، کارآیی بیشتر است.
کد خبر : 162376

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، حسن امیری در برنامه تیتر امشب با بیان اینکه قوانین و مقررات ابزار مناسب برای شفافیت اقتصادی هستند، عنوان کرد: خوشبختانه با انجام اصلاحیه اصل 44 قانون اساسی بسیاری از دستگاه ها موظف شده اند اطلاعات مالی خود را در اختیار بورس قرار دهند که هدف این کار افزایش رقابت پذیری بین شرکت هاست.


وی با اشاره به وجود سیستم انتشار اطلاعات تصریح کرد: اکنون سیستمی به نام کدال وجود دارد که شرکت ها می توانند اطلاعات مالی خود را ارسال کنند؛ علاوه بر این بانک مرکزی و دستگاه قضا نیز در صورت تشکیل پرونده به اطلاعات دسترسی دارند.


امیری افزود: در حقیقت الان با اصلاحیه ای که روی قانون اصل 44 انجام شده، بسیاری از نهادها، سازمان ها و صندوق های بازنشستگی موظف اند که اطلاعات خود را در اختیار سازمان بورس قرار دهند تا منتشر و افشای عمومی شود.


معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: هدف اصلی در این بخش این است که بتوانیم رقابت پذیری بین شرکت ها را فراهم کنیم و این امکان به وجود آید که شرکت های بخش خصوصی در مقابل نهادهای عمومی بتوانند عرض اندام کنند .


امیری سطح دیگر از شفافیت را گزارشگری مالی دانست و گفت: سازمان بورس اخیرا سمیناری را با عنوان "استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی" برگزار کرد که در صدد آن هستیم به تدریج شرکت های ما به این سمت و سو بروند تا در کنار استانداردهای ملی، این نوع گزارشگری را هم داشته باشند.


موسی بزرگی اصل معاون سازمان حسابرسی هم در این برنامه گفت: از نظر سازمان حسابرسی که مرجع حسابداری در بنگاه های بزرگ است و به جرات می گوییم که ما مشکل شفاف سازی در امور مالی کشور نداریم زیرا استانداردهای ما با استانداردهای بین المللی هماهنگ است و استانداردهای حسابداری هم به همین صورت، صورت های مالی نیز بر اساس استانداردهای بین المللی حساب می شود. از طرفی بنگاه های مالی هم براساس همین استانداردهای حسابررسی مالی می شوند و به این ترتیب بنگاه های اقتصادی ما از شفافیت لازم بهره مند هستند.


به گفته وی، این بنگاه هایی که صورت حساب مالی نمی دهند که اتفاقا بخش زیادی را شامل می شوند، باعث این عدم شفافیت در بازارهای مالی شده اند.


بزرگی اصل افزود: ساختار تبیین استاندارد در دنیا دائم تغییر می کند، ما بیش از 20 سال است که مسئول تبیین استانداردها هستیم و این اعضای فنی هستند که این استانداردها را تعیین می کنند که عملکرد این گروه تا کنون هیچ مشکلی را متوجه سازمان یا ارگان خاصی نکرده است.


معاون سازمان حسابرسی بیان کرد: مبنای ما استانداردهای بین المللی است، هنوز هم فاصله حقوق و مزایای مدیران داخلی با مدیران خارج از کشور فاصله معناداری دارد؛ از 32 استانداردی که داریم 27 استاندارد مشابه استانداردهای بین المللی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر