صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۱ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵

«نشر کتاب الکترونیکی در ایران» رونمایی شد

آیین رونمایی و نقد و بررسی کتاب «نشر کتاب الکترونیکی در ایران» با حضور داریوش مطلبی، سردبیر ماهنامه «کتاب ماه کلیات: اطلاعات، ارتباطات و دانش‌شناسی»،  مهدی علیپور حافظی، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، سپیده فهیمی‌فر از مولفان کتاب و مریم صراف‌زاده، عضو هیات علمی دانشگاه تهران عصر روز شنبه (7 اسفندماه) در سرای اهل‌قلم موسسه خانه‌کتاب برگزار شد.
کد خبر : 162095

به گزارش گروه فرهنگی آنا فهیمی‌فر در این نشست با اشاره به موضوع کتاب «نشر کتاب الکترونیکی در ایران» گفت: تلاش شده به ناشران درباره نشر الکترونیک دیدگاه ارایه شود که به چه مسایلی در فرآیند تولید این نوع کتاب توجه داشته باشند. برای گفتن جمله «جایگزینی قطعی نشر الکترونیک به جای نشر کاغذی» بسیار فاصله داریم. نشر الکترونیک و نشر چاپی مکمل یکدیگر و در فرایند آموزش موثر‌اند.


صراف‌زاده ادامه داد: امروزه در جریان آموزش و یادگیری حرف از آموزش بازی‌گونه است بنابراین آموزش را باید برای نسل امروز با صوت و تصویر جذاب‌تر کرد و نشر کتاب الکترونیکی دانشگاهی باید جدی گرفته شود. مطلبی با ابراز خرسندی از انتشار منابع جدید در حوزه نشر الکترونیک اظهار کرد: عمر نشر الکترونیک در ایران به دو دهه می‌رسد؛اما در شکل واقعی‌اش جریان پیدا نکرده است. نشر الکترونیک در کشور ما از دل نشر سنتی بیرون نیامده است و جمعی متخصص رایانه در ظهور این نوع نشر نقش داشته‌اند. تولید نرم‌افزار فقط به مثابه نشر الکترونیک نیست.


علی‌پور حافظی ادامه داد: کتاب نشر الکترونیک در ایران با توجه به رویکرد پژوهشی جامع‌ترین کتاب در این حوزه به حساب می‌آید. بیشتر کتاب‌های حوزه الکترنیک کُپی یا بهره‌گیری از دیگر آثار است. نویسندگان در تدوین این کتاب مطالعه عمیق و غنی داشته‌اند. ارائه نتایج 300 پژوهش از ویژگی‌های مهم این کتاب به شمار می‌آید.


انتهای پیام/

برچسب ها: رونمایی کتاب
ارسال نظر