صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵

سعید آذری: ساختار فوتبال ایران باید اصلاح شود/ فدراسیون فوتبال دست از سر باشگاه‌ها بردارد

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن گفت: فوتبال ایران ساختار مناسبی ندارد و همین موضوع باعث شده در این چندسال اخیر در لیگ قهرمانان آسیا تیم های ایرانی موفق ظاهر نشوند.
کد خبر : 162018

به گزارش گروه ورزشی آنا، سعید آذری درباره موانع موفقیت تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: «تفاوت منابع اقتصادی، منابع سخت افزاری، منابع انسانی، منابع لجستیک و پشتیبانی و تفاوت بین دانش مربیان لیگ آسیا و مربیان فوتبال ایران از عوامل مهم عدم موفقیت ما در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا است.»


آذری درباره راهکار مشکلات فوتبال کشور خاطرنشان کرد: «یکی از موانع اصلی ما وضعیت ساختار فوتبال کشور در مقایسه با کشورهای صاحب سبک مانند ژاپن و کره است. فدراسیون فوتبال کشور باید دست از سر باشگاه‌ها بردارد و باشگاه‌های ما تبدیل به سهامی خاص شوند که سهامداران آن خود باشگاه‌ها باشند و فدراسیون فوتبال نقش نظارتی و برنامه ریزی داشته باشد. در حال‌ حاضر فدراسیون فوتبال هم ناظر و هم کارفرما است.»


او که در برنامه "از فوتبال چه خبر" در رادیو ورزش صحبت می‌کرد، ادامه داد: «ساختار فوتبال کشور باید به طور کامل اصلاح شود. به علاوه تصدی دولت در حوزه ورزش کاهش یابد. این برنامه در خیلی از کشورها اتفاق افتاده و نتایج مثبت آن را می‌توان مشاهده کرد. ما با اصول آماتوری می خواهیم وارد حوزه ورزش حرفه‌ای شویم که امکان‌پذیر نیست. بخصوص زمانی که بازی در ابعاد بین المللی است و ما مجبوریم طبق قواعد بین‌المللی و اصول حرفه‌ای بازی کنیم؛ در اینجاست که تفاوت‌ها کاملاً احساس می شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر