صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۹ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵

تور آسیایی پادشاه عربستان آغاز شد/ سلمان به مالزی رسید

پادشاه عربستان صبح امروز یکشنبه وارد فرودگاه کوالالامپور شد تا سفر خود را به مالزی در راستای تور آسیایی‌اش آغاز کند.
کد خبر : 161962

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری عربی 21، پادشاه عربستان شب گذشته (شنبه) ریاض را ترک کرد تا سفری یک ماهه را به برخی کشورهای آسیایی آغاز کند.


سلمان بن عبدالعزیز قرار است در این تور آسیایی به کشورهای مالزی، اندونزی، برونئی، ژاپن، چین، مالدیو و اردن سفر کند. این نخستین سفر آسیایی پادشاه عربستان از زمان به قدرت رسیدن در 23 ژانویه 2015 (3 بهمن 1393) است.


دیوان پادشاهی عربستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد سلمان بن عبدالعزیز در سفر آسیایی خود، با مقام‌های کشورهای مختلف درباره روابط دوجانبه و موضوعات مهم مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی می‌کند.


در این بیانیه آمده است این سفرها به درخواست سلمان بن عبدالعزیز انجام می‌شود تا در آن، سلمان بن عبدالعزیز بتواند با رایزنی با مقام‌های کشورهای مختلف گامی در راستای تقویت روابط عربستان با کشورهای دوست و برادر بردارد.


طبق این بیانیه، پادشاه عربستان قرار است در این تور آسیایی در نشست‌های اتحادیه عرب که اواخر مارس (اوایل فروردین 1396) در اردن برگزار می‌شود، شرکت کند.


در بیانیه دیوان پادشاهی عربستان مدت سفر آسیایی سلمان بن عبدالعزیز مشخص نشده است، ولی با توجه به اشاره این بیانیه به نشست اتحادیه عرب در اردن می‌توان تخمین زد مدت سفر پادشاه عربستان حدود یک ماه باشد.


در مدت سفر خارجی پادشاه عربستان محمد بن نایف بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان اداره امور این کشور را برعهده خواهد داشت.


از سوی دیگر خبرگزاری رسمی عربستان (واس) گزارش کرد: «سلمان بن عبدالعزیز صبح امروز یکشنبه وارد مالزی شد. او به محض ورود به فرودگاه کوالالامپور از سوی محمد نجیب عبدالرزاق و هشام‌الدین حسین، وزیران امور خارجه و دفاع مالزی و چند نفر از مقام‌های این کشور استقبال رسمی شد.»


در مراسم استقبال رسمی از پادشاه سعودی فهد بن عبدالله رشید، سفیر و اعضای سفارتخانه عربستان در مالزی نیز حضور داشتند.


پادشاه عربستان بلافاصله راهی پارلمان مالزی شد و مورد استقبال نمایندگان این کشور قرار گرفت. سلطان محمد پنجم، پادشاه مالزی در پارلمان به استقبال همتای سعودی خود رفت و با یکدیگر گفت‌وگو کردند.


قرار است پادشاه عربستان در سفر به مالزی با مقام‌های این کشور درباره توسعه روابط دوجانبه به ویژه در زمینه‌های امنیتی و تجاری رایزنی کند.




انتهای پیام/

ارسال نظر