صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۳ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵

«ایلان ماسک» علیه سندیکاها

مالک شرکت خودروسازی تسلا و چندین شرکت حوزه تکنولوژی، در مقابل اعتراض کارگران خود به شرایط کار و احتمال پیوستن آنها به اتحادیه‌های صنفی، علیه اتحادیه موضع گرفت.
کد خبر : 161950

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌ نقل از Buzzfeed، یکی از کارگران شرکت خودروسازی تسلا اخیرا در اینترنت به شرایط کار در این شرکت اعتراض کرده و گفته‌ است که اضافه‌کاری‌های اجباری در این کارخانه، موجب بروز حوادث و آسیب‌دیدگی‌هایی می‌شود که بدون اضافه‌کاری پیش نمی‌آیند.


این شکایت از شرایط کار موجب شده است تا اتحادیه کارگران خودروسازی آمریکا از کارکنان تسلا دعوت کند که به این اتحادیه بپیوندند تا بتوانند از مزایای حمایت آنها بهره بگیرند. ایلان ماسک، میلیاردر مالک این کارخانه نیز در واکنشی متقابل، اتحادیه کارگری را به سودجویی متهم کرده و گفته است که تحقیقات داخلی در این‌ باره انجام شده و کذب بودن ادعا را به اثبات رسانده است.


ماسک در گفت‌وگوی رسانه‌ای خود گفت که میزان اضافه‌کاری در کارخانه تسلا طی سال گذشته 50 درصد کمتر شده است و این نشان می‌دهد که اجباری در کار نیست. از سوی دیگر او گفته است که دستمزدهایی که در قبال اضافه‌کاری به کارگران پرداخت می‌شود، درآمد آنها نسبت به دیگر شرکت‌های خودروسازی را 70 تا 100 هزار دلار در سال بیشتر می‌کند که چنین درآمدی در هیچ کارخانه دیگری به‌دست نمی‌آید.


او همچنین گفته است که اتحادیه‌های کارگری به دنبال جمع‌آوری حق عضویت بیشتر از کارگران هستند و دعوت آنها به‌ دلیل سودجویی‌شان مطرح شده است چراکه به تسلا حسودی می‌کنند چون در کارخانه ما دستگاه بستنی ماستی مجانی و اسکیت‌های رباتیک برای تفریح و جابه‌جا شدن در محوطه وجود دارد که در کارخانه‌های حوصله‌سربر آنها نیست.


تسلا در حال کاری فشرده برای رساندن آخرین مدل خودروی «مدل3» به بازار است و این موجب شده است به خط تولید خود فشار زیادی وارد کند تا هم دستگاه‌های ساخت را تطبیق دهند و هم تولید را به سطح مورد نظر برسانند.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا



انتهای پیام/

ارسال نظر